Premiärdatum för Good Omens

Amazon Prime Videos storsatsning, originalserien Good Omens, har premiär den 31 maj i år. Serien, som bygger på den populära romanen av Terry Pratchett och Neil Gaiman, kommer nu i serieformat – 30 år efter att boken publicerades.

Good Omens är skapad av Neil Gaiman och Douglas Mackinnon och handlar om att jordens slut är nära. I serien träffar vi en speciell duo, den knepiga ängeln (Michael Sheen) och den rastlösa demonen (David Tennant). De båda har blivit förtjusta i livet på jorden och tillsammans bildar de en oväntad allians för att stoppa den stundande apokalypsen. Problemet är dock att de tappat bort Antikrist, en 11-årig pojke helt omedveten om att det är han som är menad att förstöra jorden. Världens öde ligger i händerna på ängeln och demonen som tvingas ut på ett äventyr för att hitta pojken och rädda världen.

I Good Omens ser vi bland annat: David Tennant, Michael Sheen, Jon Hamm, Frances McDormand, Nick Offerman, Jack Whitehall, Miranda Richardson, Adria Arjona, Michael McKean, Anna Maxwell Martin, och många fler. Serien är producerad av Amazon Studios, BBC Studios, Blank Corporation och Narrativia med Neil Gaiman, Douglas Mackinnon, Chris Sussman, Simon Winstone och Rob Wilkins som seriens exekutiva producenter.