Serienyheter från årets New York Comic Con

Under årets Comic Con-mässa i New York presenterade Amazon Prime Video flera nyheter kring deras kommande original-serier. Bland annat väntar en andra säsong för både Lore och American Gods.

Lore

Under mässan släppte Amazon en exklusiv video som visade bakom-kameran-material från den efterlängtade andra säsongen av Lore (se här). I panelen satt producenterna Gale Anne Hurd och Howard T. Owens och skaparen av podcasten som serien är baserad på, Aaron Mahnke. Skådespelarna Josh Bowman, Thomas Kretschmann och Elie Haddad deltog också.

Den hyllade Prime Original-serien, Lore, är en adaption på Aaron Mahnkes prisbelönade podcast med samma namn. Den andra säsongen har premiär fredagen den 19:e oktober. I rollistan ser vi bland annat Josh Bowman, Doug Bradley, Thomas Kretschmann, Paula Malcomson, Maime McCoy, Jürgen Prochnow, Emmett Scanlan.

Länk till bakom-kameran-materialet finns här

American Gods

Nu finns äntligen trailern till den mycket efterlängtade andra säsongen av Prime Original-serien American Gods.

The Boys

Amazon Studios nya originalserie The Boys intog scenen på New York Comic Con med en panel bestående av skådespelare och seriens skapare. Utöver diskussioner och samtal visades även för första gången bilder från den nya superhjälteserien. Dessutom överraskades fansen med en så kallad cameo från Simon Pegg, vars utseende inspirerade till ”Hughie” i originalserietidningen. Det avslöjades även att Pegg kommer att medverka i serien som Hughies pappa.

Good Omens

Under New York Comic Con släppte Amazon Studios också den första trailern till serieadaptionen av Good Omens. Panelen leddes av Whoopie Goldberg och bestod av författaren och showrunnern Neil Gaiman, regissören Douglas Mackinnon samt skådespelarna David Tennant, Michael Sheen, Jon Hamm och Miranda Richardsson som berättade om upplevelsen av att ta en så älskad bok till TV-skärmen.