Serienyheter på Amazon Prime Video i oktober

Bland höstens nyheter på Amazon Prime Video hittar vi bland annat den tredje säsongen av The Man in the High Castle, den efterlängtade antologiserien The Romanoffs och säsong två av skräckserien Lore. Dessutom annonseras flera spännande projekt, som en realityserie med modeexperterna Heidi Klum och Tim Gunn till exempel.

The Man in the High Castle, säsong 3

Den 5:e oktober är det premiär för den tredje säsongen av den Emmy-belönade Prime Originalserien The Man in the High Castle. Baserad på Philip K. Dicks novell från 1962 handlar The Man in the High Castle om hur världen hade sett ut om de allierade förlorat andra världskriget.

Trailer https://www.youtube.com/watch?v=Xunwv3rRWYo&feature=youtu.be

The Romanoffs

The Romanoffs, en antalogiserie i åtta fristående delar handlar om olika fiktiva familjer som tror sig vara riktiga "Romanoffs", ättlingar till den ryska kungafamiljen. Serien är skapad av den niofaldigt Emmy-belönade Matthew Weiner som också står bakom Mad Men. The Romanoffs har premiär den 12 oktober.

Trailer https://www.youtube.com/watch?v=Y2qWLttWvYI&feature=youtu.be

Lore, säsong 2

Säsong 2 av Lore har premiär den 19 oktober. Den nya säsongen utforskar historier som idag blivit moderna myter och legender och innehåller både tidigare ej utgivna berättelser och historier från den prisbelönta podcasten.

Jack White

Den 21 september släpps konsertfilmen, Jack White- kneeling at the Anthem exklusivt på Amazon Prime Video. Konsertfilmen innehåller ej tidigare utgivna klipp från den prisbelönade artistens uppträdande i Washington DC.

Trailer https://www.youtube.com/watch?v=MiyKO31I83o&feature=youtu.be

Homecoming

Den 2 november släpper Amazon Prime Video den första officiella trailern för Homecoming. Homecoming är en psykologisk thriller med Julia Roberts i huvudrollen och Sam Esmail som regissör. Serien är baserad på den populära podcasten med samma namn och handlar om Heidi Bergman (Julia Roberts) som jobbar på ett center för krigsveteraner, där hon hjälper soldater anpassa sig till ett normalt liv.

Trailer https://www.youtube.com/watch?v=9WJSdpE-sJQ&feature=youtu.be

Heidi Klum och Tim Gunn

Amazon Prime Video meddelar nu att de utvecklar en reality-serie tillsammans med den Emmy-nominerade duon Heidi Klum och Tim Gunn. Detaljerna är ännu inte tillkännagivna men serien kommer följa Heidis och Tims strävan i att göra mode tillgängligt för en bredare publik.

Do, Re & Mi

Amazon Studios har fått grönt ljus för att ta fram en animerad musikalserie. Varje avsnitt kommer att inledas med ett äventyr och avslutas med sång. Premiärdatum för Do, Re & Mi är ännu inte bestämt.