The Looming Tower kommer till Prime Video den 1 mars

Den 1 mars har den efterlängtade serien The Looming Tower premiär på Amazon Prime Video. Serien är en spännande, intressesant och kontroversiell historia med flera prisbelönta skådespelare i rollistan.

Dramat The Looming Tower tar oss tillbaka i tiden och handlar om det ökande hotet från Osama Bin Laden och Al-Qaeda. Tittarna får se hur rivaliteten mellan CIA och FBI oavsiktligt kan ha satt bollen i rullning för tragedin som inträffade den 11 september 2001 och det efterföljande kriget i Irak.

I serien medverkar bland andra Emmy-vinnande Jeff Daniels (The Martian, Newsroom) och den mångfaldigt prisbelönta skådespelaren Alec Baldwin (30 Rock, The Departed). Säsong 1 består av 10 avsnitt och är baserad på den Pulitzer-vinnande boken skriven av Lawrence Wright med samma titel. Serien är producerad av Legendary TV och har exklusiv premiär på Amazon Prime Video i mer än 200 länder.

The Looming Tower är gjord av Oscars-vinnande manusförfattaren Dan Futterman (Foxcatcher, Capote) och är regisserad av Emmy- och Oscars-vinnande regissören Alex Gibney (Going Clear: Scientology and The Prison of Belief, Taxi to the Dark Side, We Steal Secrets: The Story of Wikileaks).

Här hittar du trailern https://www.youtube.com/watch?v=oPF11maJJcc