Trailer och premiärdatum för HANNA

Nu släpps den senaste trailern av tv-serien Hanna med bland annat Esmé Creed-Miles och Joel Kinnaman i huvudrollerna. Hanna har premiär den 29 mars på Amazon Prime.

Hanna handlar om 15-åriga Hanna (Esmé Creed-Miles) som under hela sin uppväxt levt avskilt i Östeuropas avlägsna skogar tillsammans med sin pappa Erik (Joel Kinnaman). Erik har tränat sin dotter att möta den hårda världen utanför deras isolerade verklighet, men när den hänsynslösa CIA-agenten Marissa Wiegler (Mireilla Enos) hittar dem sätts Hannas överlevnadsfärdigheter på prov. Hanna separeras från sin pappa och för att hitta honom igen tvingas hon in på en farlig resa ensam genom Europa. Den hårda och isolerade uppväxten i skogen skapar tuffa och känslomässiga utmaningar för Hanna att hantera. Samtidigt försöker hon navigera i en allt djupare konspiration som kan visa sig vara förödande för henne och hennes far.

Hanna är baserade på Joe Wrights hyllade film från 2011, och är skriven av David Farr som även var med och skrev filmen. Serien produceras av NBCUniversal International Studios, Working Title Television, Amazon Studios. Sarah Adina Smith har regisserat seriens första och andra avsnitt och Anders Engström, regissör till svenska serien Jordskott, har regisserat avsnitt sju och åtta.

I serien bygger David Farr vidare på originalberättelsens manus, men har anpassat Hannas värld för tv-rutan med övertygande intimitet. Med hjälp av serieformatet kan Farr i större utsträckning berätta Hannas historia, om en speciell femtonåring som lär sig hur det är att vara kvinna i en modern värld. Hannas bakgrund som tränad fighter gör det svårt för henne att navigera genom blommande sexualitet, kroppsförändringar, förhållanden och andra utmaningar, vilket påminner publiken om att det under fasaden döljer sig en person som längtar efter att känna sig normal.

Hanna är brittiska skådespelerskan Esmé Creed-Miles stora tv-genombrott där hon spelar rollen som Hanna jämsides Joel Kinnaman och Mireille Enos, vilka tidigare spelat mot varandra i Emmy-nominerade kriminaldramat “The Killing”.

Rollista: Esmé Creed-Miles (“Hanna”), Joel Kinnaman (“Erik Heller”), Mireille Enos (“Marissa”), Joanna Kulig (“Johanna”), Rhianne Barreto (“Sophie Quatri”), Stefan Rudolf (“Rudi”), Peter Ferdinando (“Lukas”), Katharina Heyer (“Elsa”), Benno Fürmann (“Dieter”), Felicien Juttner (“Olivier”), Gamba Cole (“Anton”), Justin Salinger (“Meisner”), Khalid Abdalla (“Sawyer”), Yasmin Monet Prince (“Clara”), Noah Taylor (“Dr. Roland Kunek”)

Manusförfattare: David Farr (Avsnitt 1-4, 6-8) Anna Ingeborg Topsoe (Avsnitt 5)

Exekutiva producenter: David Farr, Tom Coan, JoAnn Alfano, Andrew Woodhead, Tim Bevan, Eric Fellner, Marty Adelstein, Becky Clements, Scott Nemes

Regissörer: Sarah Adina Smith (Avsnitt 1 & 2), Jon Jones (Avsnitt 3 & 4), Amy Neil (Avsnitt 5 & 6), Anders Engström (Avsnitt 7 & 8)