Kunderna drev rekordstor försäljning under Amazons Black Friday-vecka

Report this content

Årets start på julhandeln var Amazons bästa hittills – hemmet, leksaker och kläder var bland de mest sålda kategorierna under perioden Black Friday till och med Cyber ​​​​Monday.

Sedan julhandeln startade på Amazon har kunder sparat stora pengar – inklusive miljoner under den stora shoppingveckan som började med Black Friday den 19 november och som slutade med Cyber ​​​​Monday den 29 november. Under Black Friday och Cyber ​​Monday tog kunder del av fantastiska erbjudanden inom kategorierna kläder, hemmet, elektronik, leksaker, Amazon-enheter och skönhet. Enbart under Black Friday listade Amazon grymma produkterbjudanden till sina kunder med lägre pris i jämförelse med många andra återförsäljare, bland annat:

• Upp till 40% på utvalda produkter från Russell Hobbs vattenkokare och brödrost
  • Upp till 45% på utvalda produkter från Bang & Olufsen högtalare och hörlurar
  • Upp till 30% på utvalda produkter från Razer gaming mus och headset
  • Upp till 30% på utvalda datorer från Lenovo, ASUS eller HP
  • Upp till 40% på Sage Appliances kaffemaskin
  • Upp till 30% på Babyliss plattång
  • Upp till 60% på produkter från IDEAL OF SWEDEN
  • Upp till 40% på produkter från IsaDora

Amazons försäljning under Black Friday och Cyber ​​Monday slog rekord, och några av årets mest sålda kategorier inkluderade elektronik, leksaker och hemmet - bästsäljande produkter inkluderade trådlösa noise cancelling-hörlurar från Sony, Apple AirPods Pro, Nintendo Switch Neon Blue & Neon Red, konstgjord julgran, LEGO 71360 Super Mario-äventyr med Mario, Echo Dot (4:e generationens) internationella versionen, Kindle Paperwhite, ECOVACS DEEBOT T9+ Robotdammsugare och Apple iPhone 12.

Amazon är stolta över att göra kundernas julfirande smidigare och enklare genom att erbjuda ett brett urval av fantastiska erbjudanden och låga priser med bekväma leverans- och hämtningsalternativ. Amazon ser också fram emot att fortsätta leverera samma upplevelse till kunderna under resten av julhandeln och framåt. Den här julhandeln – och varje dag året om hos Amazon – möjliggörs av våra anställda, logistikpersonal, butikspersonal och partners som fortsätter att leverera en fantastisk shoppingupplevelse för våra kunder runt om i världen.

Här är några av höjdpunkterna hittills under Amazons julhandel:

• Några av de mest sålda produkterna i Sverige under perioden Black Friday till och med Cyber ​​Monday inkluderade Sonys trådlösa noise cancelling-hörlurar, Apple AirPods Pro, Nintendo Switch Neon Blue & Neon Red, konstgjord julgran, LEGO 71360 Super Mario Adventure med Mario, Echo Dot (4:e generationens) internationella version, Kindle Paperwhite, ECOVACS DEEBOT T9+ Robotdammsugare och Apple iPhone 12.
  • Hittills under julhandeln  har Amazon levererat miljarder av paket till kunder över hela världen.

Kunder som fortfarande behöver handla inför stundande julhelg kan ta hjälp av Amazon Deals eller använda Amazons shopping-app för att hitta fantastiska erbjudanden och stora rabatter inom alla kategorier, inklusive kläder, hemmet, skönhet, leksaker, elektronik och Amazon-enheter.

BCW Stockholm (Burson Cohn & Wolfe)

E-post: amazon.sweden@bcw-global.com

Om Amazon
Amazon vägleds av fyra principer: starkt fokus på kunder snarare än konkurrenter, passion för innovation, hängivenhet till verksamhetsoptimering och långsiktigt tänkande. Kundrecensioner, 1-Click shopping, personligt anpassade rekommendationer, Prime, Fulfilment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, Fire tablets, Fire TV, Amazon Echo och Alexa är några av de produkter och tjänster där Amazon varit pionjärer. För mer information, besök https://www.aboutamazon.eu/ och följ @AmazonNews.