AfterShokz annonserar Nordiskt distributionsavtal med Isolda AB

Göteborg, maj 2017 – AfterShokz, som använder en patenterad bone conducting-teknik (benledning) vilket ger ett säkrare alternativ till traditionella sporthörlurar och öronsnäckor, annonserade idag ett samarbete med Isolda, ledande distributör av konsumenttillbehör inom elektronik. Avtalet gäller i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

"Vi har sett ett stort intresse och tillväxt av Aftershokz i de nordiska länderna och vi ser fram emot att bygga vidare på detta genom att bli partner med en distributör som Isolda som kan marknaden för denna kategori väldigt väl," säger Kimberly Fassetta, CMO på Aftershokz. "De har ett stort nätverk av återförsäljare i alla storlekar och de kommer vara mer än kapabel till att hantera distributionen i regionen."

"Vi är väldigt exalterade över vårt samarbete med Aftershokz" säger Mats Lundberg, ansvarig inköpare konsumentelektronik på Isolda. "Deras produkter är en perfekt matchning till våra kunder över norden, där löpning och cykling är en stor del av människors vardag. Denna nya innovativa teknik kommer verkligen förändra människors sätt att tänka kring säkerheten på ett par vanliga sporthörlurar."

AfterShokz är designade för att säkerställa den ultimata nivån av situationsmedvetenhet och komfort – utan att kompromissa på ljudkvaliteten – Aftershokz tråd och trådlösa "open ear" sporthörlurar är alla byggda för löpare, cyklister och andra sportutövare i åtanke.

AfterShokz hörlurar använder sig av bone conducting-teknik för att överföra ljudvågor till innerörat via käkbenen, vilket förbikopplar trumhinnan helt och hållet. Hörlurarna vilar precis framför öronen vilket lämnar öronkanalerna helt öppna. Detta medför att användaren obehindrat kan höra alla omgivande ljud medans denne lyssnar på musik.

Om AfterShokz
AfterShokz tar den patenterade bone conducting-tekniken, initialt framtagen för försvaret och polisen av Voxtech 2001, till sport-, mobil- och Bluetooth®-hörlurar designade och prissatta för vardagsanvändaren. Genom en serie hörlurar, som är de enda på marknaden med en open-ear-design och proprietär ljudteknik, levererar Afteshokz både stereoljud i premiumkvalitet och ett löfte om säkerhet och komfort som är oöverträffad i branschen. Sedan starten 2011 har Aftershokz engagerat sig i okonventionell innovation i syfte att göra musiklyssnarens situationsmedvetenhet till en prioritering.

OM ISOLDA
Isolda AB är en nordisk distributör och generalagent av starka varumärken inom tillbehör och förbrukning till det digitala kontoret och hemelektronik för konsumenter.

Produkterna säljs via ett nätverk av över 3000 återförsäljare i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Huvudkontoret ligger i Göteborg, med filialkontor i Oslo och Stockholm samt logistikcenter i Jönköping.

Isolda är en del av Ambia Trading Group, noterat på Aktietorget. I koncernen arbetar totalt ett sextiotal medarbetare.

För mer information om erbjudande och återförsäljare, kontakta:
Mats Lundberg – Ansvarig inköpare konsumentelektronik Isolda AB

mats.lundberg@isolda.se
Tel: 031- 381 3242

Marcus Andersson / VD
Ambia Trading Group AB (publ)

Citat

Vi ser fram emot att bygga vidare på detta genom att bli partner med en distributör som Isolda som kan marknaden för denna kategori väldigt väl.
Kimberly Fassetta, CMO på Aftershokz