Appricot Life öppnar premiumbutiker

Ambias dotterbolag Appricot Life AB öppnar inom kort tre butiker med inriktning på produkter från Apple. Initialt öppnas butiker på Kungsgatan i Stockholm, Dragarbrunnsgatan i Uppsala samt Drottninggatan i Örebro.

Verksamheten kommer vid uppstart sysselsätta cirka 30 personer och omfatta försäljning, service och reparationer av produkter från i första hand Apple till privatpersoner och företag.

Nytillträdd VD för Appricot Life AB, Peter Selemark, har en bakgrund från bland annat IT-branschen med tidigare anställningar hos exempelvis IBM, DIBS och Bluewater Group.

Peter Selemark / VD / Appricot Life AB
0705 – 52 86 36 / peter.selemark@ambiatrading.se

Ambia Trading Group ABs verksamhet fördelar sig på fyra affärsområden; detaljhandel, distribution, partihandel samt logistik. Detaljhandel bedrivs främst under namnen Appricot Life och Teknikmagasinet, distribution och partihandel bedrivs under namnen Introcom och Isolda, och lager- och logistik under namnet Selector Logistik. Ambia Trading Group ABs aktie är sedan 2014 listad på Spotlight Stockmarket.

Om oss

Ambia Trading Groups verksamhet fördelar sig på två affärsområden; Detalj- respektive Partihandel. Detaljhandeln bedrivs sedan 2006 under namnet Intropris. Partihandeln bedrivs under namnet Netpact vars verksamhet förvärvades under 2009.