Distributionsavtal med Olympus

Björketorpar´n AB, en del av Ambia Trading Group, har 2015-06-04 ingått distributionsavtal med Olympus Sverige AB.

Björketorparn har ingått ett strategiskt avtal med japanska Olympus om distribution i Sverige av bolagets produkter inom områdena: foto, objektiv, kikare samt audio. Björketorparn har fått uppdraget av Olympus att distribuera dessa produkter till hemelektronikfackhandeln som exempelvis Euronics, AudioVideo och foto- och specialfackhandel.

"Björketorparn och Olympus har ett mångårigt förhållande och genom detta avtal stärker vi ytterligare vårt samarbete framöver" säger Anders Axén, Operativ chef för Björketorpar´n.

Avtalet mellan Björketorpar´n och Olympus Sverige AB är skrivet för 2015 och löper därefter tills vidare.Olympus Sverige AB har en årsomsättning på närmare 300 miljoner sek.

För mer information, vänligen kontakta:

Anders Axén / COO
anders@bjorketorparn.se

Ambia Trading Groups verksamhet fördelar sig på två affärsområden; detalj- respektive partihandel. Detaljhandeln bedrivs sedan 2006 under namnet Intropris. Partihandeln bedrivs under namnen Netpact och Björketorparn.