Samarbetsavtal med Audionord

Björketorpar´n AB, en del av Ambia Trading Group, har 2015-05-29 ingått avtal om samarbete inom konsumentelektronik med Audionord.

Ambia fortsätter att bredda Björketorparns sortiment och antal leverantörer. Björketorparn, som historiskt distribuerat fotoartiklar, bygger nu upp ett sortimet som även innhåller PC, telekomprodukter och konsumentelektronik som TV, audioprodukter och vitvaror, med ett starkt fokus mot fackhandeln inom foto och konsumentelektronik.

”Vårt samarbete med Audionord gäller Tivoli Audio och Nude Audio där Björketorparn kommer att vara en distributör mot fack- och specialhandeln. I vår strävan att bredda Björketorparns sortiment med bl.a audioprodukter är varumärkena Tivoli och Nude starka tillskott för våra återförsäljare” säger Anders Axén Operativ Chef för Björketorparn

Anders Axén / COO
anders@bjorketorparn.se

Ambia Trading Groups verksamhet fördelar sig på två affärsområden; detalj- respektive partihandel. Detaljhandeln bedrivs sedan 2006 under namnet Intropris. Partihandeln bedrivs under namnen Netpact och Björketorparn.