Samarbetsavtal med Euronics

Björketorpar´n AB, en del av Ambia Trading Group, har 2015-05-28 ingått avtal om samarbete inom konsumentelektronik med fackhandelskedjan Euronics.

Björketorparn, som historiskt distribuerat fotoartiklar, har sedan Ambias övertagande breddat sitt sortiment och antal leverantörer med bland annat PC, telekomprodukter och konsumentelektronik och har ett starkt fokus mot fackhandeln inom foto och konsumentelektronik.

"Vi kan ge Euronics medlemmar en bredd och ett djup av produkter, sortiment och leverantörer vid ett och samma köptillfälle vilket så klart ger stora logistikfördelar för landets Euronicshandlare, säger Anders Axén operativ chef på Björketorpar´n. "Samtidigt är Euronics en kedja som årligen omsätter ca en miljard SEK vilket självklart innebär en stor potential för Björketorpar´n", avslutar Axén.

Euronics med totalt 75 butiker är en Sveriges största fackhandelskedjor inom konsumentelektronik. Avtalet mellan Björketorpar´n och Euronics är skrivet för 2015 och löper därefter tills vidare. Till Euronics utgår en ersättning på 2% som serviceavgift för central marknadsföring.

Anders Axén / COO
anders@bjorketorparn.se