Samarbetsavtal med Nordway Store

Björketorpar´n AB, en del av Ambia Trading Group, har 2015-06-01 ingått avtal om samarbete med fackhandelskedjan Nordway Store.

Björketorparn, som historiskt distribuerat fotoartiklar, har sedan Ambias övertagande breddat sitt sortiment och antalet leverantörer med bland annat PC, telekomprodukter och konsumentelektronik och har ett starkt fokus på fackhandeln inom foto, IT, telekom och konsumentelektronik.

"Vi kan erbjuda Nordway Stores medlemmar en stor produktkatalog där de kan hitta stora delar av sitt sortiment vid ett och samma köptillfälle, vilket så klart ger stora logistikfördelar för landets Nordway Store butiker, säger Anders Axén operativ chef på Björketorpar´n. "Samtidigt är Nordway Store en kedja inom främst IT-produkter och tjänster vilket innebär en stor potential för Björketorpar´n", avslutar Axén.

Nordway Store är en fackhandelskedja inom IT med närmare 30 anslutna återförsäljare med en omsättning på närmare 120 msek. Nordway Store har som mål 200 anslutna butiker.

Anders Axén / COO
anders@bjorketorparn.se

Ambia Trading Groups verksamhet fördelar sig på två affärsområden; detalj- respektive partihandel. Detaljhandeln bedrivs sedan 2006 under namnet Intropris. Partihandeln bedrivs under namnen Netpact och Björketorparn.