AMERICAN EXPRESS GLOBAL BUSINESS TRAVEL SATSAR PÅ NORDEN MED NY FÖRSÄLJNINGSCHEF OCH NY KUNDANSVARIG

Företaget förstärker ledningen genom att utse Louise Leijon till Head of Sales Nordic och Anders Bohlin till Head of Client Management Nordic

Stockholm, den 8 november 2011

American Express Global Business Travel satsar på den snabbväxande nordiska marknaden med att rekrytera två tillskott till ledningen. Louise Leijon är ny som Head of Sales Nordic och Anders Bohlin som Head of Client Management Nordic.

Louise Leijon kommer närmast från American Express Global Corporate Payments där hon ansvarade över området Multinational Sales i Norden. Innan Louise kom till American Express 2007 arbetade hon i telekombranschen i flera olika nyckelroller inom försäljning och affärsutveckling på bl.a. BT och Infonet Services Corporation.

Anders Bohlin har arbetat inom American Express koncernen sedan 1998. De senaste 13 åren har han haft rad ledande chefsposter inom American Express Commercial Card, bland annat i rollen som Director, Account Development Nordics. Innan Anders startade sin karriär på American Express arbetade han inom flera olika positioner inom resebranschen, bland annat på BTI Nordic.

– Jag är helt övertygad att både Louise och Anders kommer att förstärka vår position på den nordiska marknaden. De både har haft flera tunga befattningar hos oss och byggt upp starka relationer med våra kunder, säger Kaveh Atrak, General Manager för American Express Global Business Travel i Norden.

Louise Leijon tillträdde sin tjänst den 1 september, och Anders Bohlin började sin roll den 10 oktober.

Sten Haage, StrandbergHaage +46-709-955275 , sten@strandberghaage.se

American Express Global Business Travel (www.americanexpress.se/businesstravel) är en del av American Express Company, inriktad på att hjälpa kunder att maximera avkastningen på reseinvesteringar genom ökade kostnadsbesparingar, kundservice i världsklass och bättre kontroll av reseutgifter. För kunder från små till multinationella företag erbjuder American Express Business Travel en kombination av branschledande teknik, ”travel management”, strategiska inköp och stöd vid förhandlingar med leverantörer av resetjänster. Till det kommer global kundservice och tillgänglighet online och offline. Bolaget erbjuder också tillgång till en dynamisk community (www.businesstravelconneXion.com) som utnyttjar den samlade kunskapen hos alla i affärsresebranschen genom att erbjuda olika perspektiv, bästa praxis, aktuell forskning och nyheter i branschen.

American Express är ett globalt serviceföretag som förser sina kunder med tillgång till produkter, insikter och erfarenheter som berikar livet och bygger affärsframgång. Läs mer på www.americanexpress.se och på www.facebook.com/americanexpress, www.twitter.com/americanexpress och www.youtube.com/americanexpress