American Express Meetings & Events inleder strategiskt samarbete med Minnesota

-          Samarbetet gör att kunder kan erbjudas en komplett helhetslösning för större möten, konferenser och events.

-          Tillsammans kan American Express Meetings & Events och Minnesota Communication utveckla och producera möteskoncept med hög avkastning och kvalitet i logistik, kommunikation och kreativt innehåll.

American Express Meetings & Events, Nordens ledande producenter inom företagsarrangemang, utvecklar sitt samarbete med den svenska kommunikations- och eventbyrån Minnesota Communication. Det unika avtalet ger kunderna tillgång till båda företagens kompetens och resurser vid större företagsevenemang och möten. Samarbetet gör det möjligt att erbjuda kunden större trygghet, kreativitet och kostnadseffektivitet.

American Express Meetings & Events, som är en del av American Express Global Business Travel, planerar och genomför logistiklösningar för alla typer av event och affärsmöten. Minnesota är en kommunikationsbyrå inriktad på kreativ kommunikation via events och olika digitala kanaler. Byrån är baserad i Stockholm och dess huvudägare är Stampen Media Partner.

Michael Schüller, VP för American Express Meetings & Events i Europa är övertygad om att det nya samarbetet kommer att förse kunderna med det bästa av två världar:

-   Jag tror verkligen på kombinationen av det vi på American Express Meetings & Events kan erbjuda, inom event- och managementlogistik, tillsammans med det Minnesota kan erbjuda inom kommunikation och kreativa koncept. Det genererar en bättre helhetsupplevelse för kunderna och gör att de spar både tid och pengar.

Andy Pimmeshofer, VD på Minnesota Communication instämmer och tillägger:

-  För oss handlar det om att ge mötesdeltagare en stark helhetsupplevelse. Det spelar ingen roll hur kreativt upplägg vi har eller hur väl förpackade budskapen är om logistiken inte fungerar, säger Andy Pimmeshofer VD på Minnesota Communication. Tillsammans med American Express kompetens och kapacitet inom komplexa logistiklösningar kan vi alltid leverera en hög ”return on experience”, d.v.s. både en väl fungerande logistik och träffsäker kommunikation, menar Andy Pimmeshofer.

Issa Jouaneh, VP och General Manager på American Express Meetings & Events, har positiva erfarenheter från andra marknader:

-   Under förra året inledde vi liknande samarbeten med partners i Storbritannien och i Frankrike. Detta koncept har visat sig vara välkommet av kunderna i dessa marknader och fungerar mycket väl för att erbjuda den kompletta service vi eftersträvar. Vårt exklusiva samarbete med Minnesota Communication tillåter oss att expandera vår kreativa och produktiva sida. Samtidigt blir vi mer tillgängliga för företag som söker en integrerad och optimerad helhetslösning för sina möten och evenemang.

Om American Express Meetings & Event
American Express Meetings & Events, en del av American Express Global Business Travel, har över 1000 medarbetare över hela världen och är sedan drygt 20 år en av marknadens ledande i Skandinavien. Våra erfarna medarbetare är innovativa och besitter en mycket stor kunskap när det gäller att skapa arrangemang som på bästa sätt lever upp till företagets måluppfyllelse och därmed lönsamhet.

American Express är ett globalt serviceföretag som förser sina kunder med tillgång till produkter, insikter och erfarenheter som berikar livet och bygger affärsframgång. Läs mer på www.americanexpress.se och på www.facebook.com/americanexpress, www.twitter.com/americanexpress och www.youtube.com/americanexpress.

Om Minnesota Communication
Minnesota hjälper till att maximera effekten av sina kunders kommunikation genom att skapa starka upplevelser i det analoga och digitala gränslandet med event och sponsring som plattform. Minnesota grundades 2001 och ägs av Stampen Media Partner samt företagsledningen. Minnesota har 28 medarbetare och en omsättning på ca 80 miljoner kronor. Bland kunderna märks Svenska Spel, HP, Skandia, Fortum, Atea och Swedish Match. Mer information om bolaget finns på: www.minnesota.se.

Sten Haage, StrandbergHaage, +46-709-955275, sten@strandberghaage.se
Fanny Lindquist, StrandbergHaage, +46-701-440430,
fanny@strandberghaage.se

American Express Business Travel AB, Säte: Stockholm, Organisationsnummer: 556051-4423