Stockholm, den 24 februari 2011 AMERICAN EXPRESS BUSINESS TRAVEL I NYTT AVTAL MED POSTEN NORDEN

Posten Norden väljer American Express Business Travel som resebyrå för affärsresor och konferenser. Genom att gå över från att ha tre olika leverantörer till en helhetslösning ökar effektiviteten. Samtidigt minskar kostnaderna.

Posten Norden har valt American Express Business Travel att ta hand om alla sina affärsresor och konferenser. Från januari månad går alla Posten Nordens resebokningar genom American Express Business Travel. Posten Norden lämnar därmed det system som gällt tidigare med olika leverantörer i de nordiska länderna.  Intentionen är att det nya avtalet ska underlätta administration och minska kostnaderna för både affärsresor och konferenser.

Avtalet är resultat av en stor upphandling i fjol, med flera affärsresebyråer som lämnade in anbud. Valet föll slutligen på American Express Business Travel, som är en marknadsledande leverantör av reserelaterade tjänster i Norden.

---Vi är stolta över att ingå avtal med Posten Norden, säger Kaveh Atrak, VD för American Express Business Travel i Norden. Vi tror att vi kan erbjuda en mycket effektiv lösning.

Kaveh Atrak poängterar också att American Express Business Travel har en mycket utvecklad och användarvänlig självbokningsportal.

---Med vårt system kommer det att bli lättare för Posten Nordens anställda att boka resor och konferenser. Detta bidrar också till kostnadsbesparingar för Posten Norden, samt att Posten Nordens medarbetare får en komplett överblick av koncernens res-och

Sten Haage, StrandbergHaage +46-709-955275 , sten@strandberghaage.se

American Express Business Travel (www.americanexpress.se/businesstravel) är en del av American Express Company, inriktad på att hjälpa kunder att maximera avkastningen på reseinvesteringar genom ökade kostnadsbesparingar, kundservice i världsklass och bättre kontroll av reseutgifter. För kunder från små till multinationella företag erbjuder American Express Business Travel en kombination av branschledande teknik, ”travel management”, strategiska inköp och stöd vid förhandlingar med leverantörer av resetjänster. Till det kommer global kundservice och tillgänglighet online och offline. Bolaget erbjuder också tillgång till en dynamisk community (www.businesstravelconneXion.com) som utnyttjar den samlade kunskapen hos alla i affärsresebranschen genom att erbjuda olika perspektiv, bästa praxis, aktuell forskning och nyheter i branschen.

American Express är ett globalt serviceföretag som förser sina kunder med tillgång till produkter, insikter och erfarenheter som berikar livet och bygger affärsframgång. Läs mer på www.americanexpress.se och på www.facebook.com/americanexpress, www.twitter.com/americanexpress och www.youtube.com/americanexpress