American Express tillsätter ny vice vd med uppdrag att öka närvaron hos stora och medelstora företag

Report this content

Thierry Aulbert har tillträtt som vice vd och chef för American Express Global Corporate Payments i Norden. Med 20 års erfarenhet från American Express ska han nu leda arbetet med att öka företagets närvaro bland stora och medelstora företag i Sverige, Norge, Danmark och Frankrike.

Uppdraget är ett av flera led i företagets satsning på stora och medelstora företag. Satsningen har föregåtts av en lansering av skräddarsydda betalningslösningar i Norden för bättre kassaflödeshantering, som har tagits fram i ett nära samarbete mellan American Express och SAS Corporate.

-       American Express Global Corporate Payments fortsätter att gå från klarhet till klarhet och med utnämningen av Thierry Aulbert flyttar vi fram våra positioner ytterligare här i Norden. Thierrys erfarenhet och kunskap om kommersiella betalningar kombinerat med hans passion för att leverera till kunden gör honom perfekt att leda vår Global Corporate Payments verksamhet i Norden, säger Fabienne Cauli, vice vd American Express med ansvar för Global Corporate Payments, Global Client Group och Norden.

Thierry Aulbert har gjort hela sin karriär på American Express och har över 20 års erfarenhet på företaget. Han har innehaft ett antal ledande befattningar inom Global Corporate Payments, med ansvar för bland annat affärsutveckling, försäljning och partnerskap, och ska nu leda arbetet med företagsbetalningar i Norden. Före utnämningen ledde Aulbert American Express förvärvsatsningar för små- och medelstora företagskunder i Frankrike, med ett nära samarbete med Air France-KLM.

Thierry Aulbert med familj flyttar från Paris till Stockholm senare i augusti i år.

Om American Express Global Corporate Payments
Genom sin Global Corporate Payments Group, erbjuder American Express ett Corporate Card, Corporate Purchasing Solutions och andra tjänster för utgiftshantering till mellanstora företag och stora koncerner runt om i världen. I USA är företaget ledande inom företagskort, med över 70 % av Fortune 500 samt tiotusentals mellanstora företag som sina kunder. American Express ger ut företagskort i den lokala valutan i över 40 länder och International Dollar företagskort i ytterligare 100+ länder. För mer information, besök: www.americanexpress.com/se.

Om American Express

American Express-koncernen grundades 1850 och är världens största kort- och reseföretag, noterat på New York Stock Exchange. Företaget har ca 62 000 anställda och ca 91 miljoner kortmedlemmar världen över. American Express etablerades i Sverige under 1970-talet. I Sverige marknadsför American Express Amexblue, Green Card, Gold Card, Platinum Card, Centurion, SAS EuroBonus American Express Card och SAS EuroBonus American Express Elite Card till privatkunder samt Corporate Card, Corporate Gold Card, Corporate Purchasing Solutions och Business Gold Card till företagskunder. För mer information, besök: www.americanexpress.com/se

Taggar: