Möt årets vinnare i Amersham Pharmacia Biotech & Science Prize

Möt årets vinnare i Amersham Pharmacia Biotech & Science Prize for Young Scientists in Molecular Biology 2000 Program den 7 december Seminarium 09.00 - 11.30 Elis Göth-salen, Amersham Pharmacia Biotech, Björkgatan 30, Uppsala Huvudpristagaren Alka Agrawal, USA, samt de 4 regionala vinnarna presenterar sina arbeten. Arne Forsell, Deputy CEO, Amersham Pharmacia Biotech, och Katrina Kelner, Deputy Managing Editor, Science Magazine, medverkar liksom Nobelpristagaren i fysiologi eller medicin 1981, tillika tävlingsjuryns ordförande, Professor Torsten Wiesel. Prisutdelning 14.00 - 16.15 Rudbecklaboratoriet, Science Park, Uppsala Förfriskningar serveras från kl. 14.00. Kl. 14.30 presenterar Professor Ulf Pettersson Rudbecklaboratoriet. Därefter följer prisutdelningsceremonin och en paneldiskussion med pristagarna och Professor Torsten Wiesel, under ledning av TV-journalisten Annika Dopping. Du är välkommen att delta hela eller delar av dagen, anmälan görs till: Marie Almquist, Amersham Pharmacia Biotech, tel. 018-612 00 11, e-post marie.almquist@eu.apbiotech.com. Marie Almquist svarar även på frågor av praktisk karaktär. Är du intresserad av exklusiva intervjuer med pristagarna kontakta Åsa Elm, tel. 070-739 61 95, före den 7 december. Mer information om tävlingen, vinnarna och deras bidrag finns på www.apbscienceprize.org. Huvudpristagarens vinnande bidrag återfinns också i sin helhet i det nummer av Science som utkommer den 1 december 2000. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/01/20001130BIT01460/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/01/20001130BIT01460/bit0002.pdf