Påminnelse Pressinbjudan

Påminnelse PRESSINBJUDAN Möt årets vinnare i Amersham Pharmacia Biotech & Science Prize for Young Scientists in Molecular Biology 2000 Program torsdagen den 7 december * 09.00 - 11.45 Seminarium på Amersham Pharmacia Biotech, Björkgatan 30, Uppsala - Huvudpristagaren Alka Agrawal, USA, presenterar sin forskning om immunförsvarets uppkomst. - De 4 regionala vinnarna presenterar sina arbeten. - I övrigt deltar Professor Torsten N. Wiesel, Nobelpristagare i fysiologi eller medicin 1981, tillika tävlingsjuryns ordförande, Arne Forsell, Deputy CEO, Amersham Pharmacia Biotech, och Katrina Kelner, Deputy Managing Editor, Science Magazine. * 14.00 - 16.15 Prisutdelning på Rudbecklaboratoriet, Science Park, Uppsala - Förfriskningar serveras från kl. 14.00. Kl. 14.30 presenterar Professor Ulf Pettersson Rudbecklaboratoriet. Därefter följer prisutdelningsceremonin och en paneldiskussion med pristagarna och Professor Torsten Wiesel, under ledning av TV-journalisten Annika Dopping. Du är välkommen att delta hela eller delar av dagen, anmälan görs till: Marie Almquist, Amersham Pharmacia Biotech, tel. 018-612 00 11, e-post marie.almquist@eu.apbiotech.com. Marie Almquist svarar även på frågor av praktisk karaktär. Är du intresserad av exklusiva intervjuer med pristagarna kontakta Åsa Elm, tel. 070-739 61 95. Mer information om tävlingen, vinnarna och deras bidrag finns på www.apbscienceprize.org. Huvudpristagarens uppsats återfinns i sin helhet i det nummer av Science som utkom den 1 december 2000. Vinnande uppsatser Huvudpristagare: Alka Agrawal, USA: "Jumping DNA" Discovery Explains Immune System Evolution Regionala vinnare: Yuki Yamaguchi, Japan: Identification and characterization of factors that repres RNA polymerase II elongation Douglas M. Heithoff, USA: Host-specific Induction of Bacterial Virulence Genes Avraham Yaron, Israel: Processes involved in signal induced modification of the NF-@B inhibitor, I@B@ Rafal Ciosk, Österrike: What Makes Sisters Inseparable (Until the Time Comes.) ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/05/20001205BIT01010/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/05/20001205BIT01010/bit0002.pdf