ABG Sundal Collier väljer Urban Escape

AMF Fastigheter välkomnar investmentbanken ABG Sundal Collier som ny hyresgäst till Urban Escape.

Ett avtal har tecknats med ABG Sundal Collier avseende 2800 kvadratmeter kontorsyta i den nybyggda fastigheten vid Regeringsgatan/Hamngatan. Den nordiska investmentbanken blir granne med firmor som EQT, Kindred och Microsoft.

-Det känns väldigt kul att välkomna AGB Sundal Collier till Urban Escape. Kvarteret förstärks därmed med ytterligare ett framgångsrikt och intressant bolag som passar väl in i Urban Escape. Med det är hela 70 000 kvadratmeter kontorsytor uthyrda, säger Mats Hederos, vd på AMF Fastigheter.

Visionen för AMF Fastigheter är att skapa stadsrum där människor och företag vill vara och verka. Med projektet Urban Escape, ett av de största stadsutvecklingsprojekten sedan 1970-talet, manifesteras detta genom att området redan idag är hem för Sveriges främsta tillväxtföretag.

-Projektet är ännu inte avslutat, men jag är väldigt nöjd över det fina gensvar vi har fått. Platsen och fastigheterna är unika, men det är hyresgästerna som skapar atmosfären, konstaterar Niklas Haglund, projektchef Urban Escape.

-Jag är väldigt glad över att ABG Sundal Collier kommer att flytta till Urban Escape 2020. Den innovativa känslan i området och den framåtanda som finns här passar oss bra då vi är en modern och snabbfotad investmentbank som brinner för att göra affärer, säger Jonas Ström, Sverigechef för ABG Sundal Collier.

AMF Fastigheter arbetar för att driva stadsutveckling och tillväxt i Stockholm i dialog med alla sina hyresgäster. Genom att verka för inkluderande miljöer, grönområden och en hög servicenivå skapas ett levande city för hyresgäster, besökare och turister.

Presskontakt:
Marta Jarzabek Hulthén, marknad- och kommunikationsansvarig, AMF Fastigheter
Tfn: 070-585 05 88, mail: marta.jarzabek-hulthen@amffastigheter.se

Niklas Haglund, projektchef, Urban Escape
Tfn: 073-074 74 37, mail: niklas.haglund@amffastigheter.se

Jonas Ström, Sverigechef, ABG Sundal Collier
Tfn: 076-809 88 44, mail: jonas.strom@abgsc.se

Om Urban Escape
Urban Escape är ett pulserande hem för Sveriges främsta tillväxtföretag, handelsplatsen Gallerian och hotellen At Six och Hobo. Beläget i Stockholms hjärta med stadens första takpark, barer och restauranger, konst och kultur, shopping och prisbelönt matscen. Urban Escape ägs och förvaltas av AMF Fastigheter, vars vision är att skapa stadsrum där människor vill vara.

About ABG Sundal Collier
ABG Sundal Collier is the independent, Nordic investment banking powerhouse, developed over 30 years, founded on a hard-working partnership culture and the ability to attract top talent. Visit www.abgsc.com for more information.

AMF Fastigheter är ett av Sveriges största fastighetsbolag med 36 kommersiella fastigheter i Stockholm och Sundbyberg. Genom att utveckla och förvalta våra kontor, handelsplatser och kvarteren runtomkring bidrar vi till en levande och attraktiv stad. AMF Fastigheter är ett helägt dotterbolag till pensionsbolaget AMF. Fastighetsportföljen som AMF Fastigheter förvaltar har idag ett marknadsvärde om cirka 65 miljarder kronor. Läs mer på www.amffastigheter.se