AMF Fastigheter har chans att vinna fem priser

AMF Fastigheter är nominerade till fem priser, varav två är innovationspriser. Bolaget är nominerade till Årets Innovatör av tidningen RS – Restauranger och Storkök och The Lobby är nominerad till Nordic Council of Shopping Centers pris för Bästa innovation. Vinnarna koras under Restauranggalan den 22 oktober samt NCSC Awards som går av stapeln den 23 oktober.

– Vi är oerhört stolta över att vårt arbete med att utveckla platser där människor vill vara uppmärksammas i så skilda sammanhang. Under kommande veckor har vi chansen att kamma hem priser inom områden som innovation, kundupplevelse samt marknadsföring och har dessutom som första fastighetsbolag chansen att få titeln som Årets Innovatör på Restauranggalan. Det sporrar oss fortsätta utvecklas, säger Mats Hederos, vd för AMF Fastigheter.

På måndag stundar Restauranggalan som lyfter fram enskilda kockar, krögare eller restaurangarbetsgivare, verksamma i branschen över hela landet. AMF Fastigheter är som första fastighetsbolag någonsin nominerad till en av Sveriges mest prestigefulla utmärkelser inom restaurangbranschen som Årets Innovatör. Totalt delas priser ut i 17 olika kategorier.

På tisdag går NCSC Awards av stapeln. Det är Nordic Council of Shopping Centers årliga tävling som sedan 2007 arrangeras i syfte att stödja branschens utveckling. Under tisdagskvällen koras bland annat Sveriges bästa köpcentrum. Nytt för i år är att ytterligare två priser har instiftats, Best Marketing Campaign och Best Innovation. Handelsplatsen Fältöversten är nominerad i den första kategorin för kampanjen Hotel Flora och The Lobby är nominerad i den senare kategorin, bland annat för sitt mod att ta ”steget fullt ut i det oprövade” och vilja ”att experimentera för att hitta lösningar för den nya tidens köpcentrum.”

The Lobby har även chans att vinna fler priser under kommande veckor. På torsdag arrangeras Svenska Designpriset, en tävling som är öppen för alla som arbetar med formgivning, med målsättning att främja svensk grafisk design och kommunikation. The Lobby är nominerad för sin webbplats i kategorin Information Digital.

Därnäst går den prestigefulla Habit Modegalan av stapeln den 1 november. Det är det 12:e året i rad Habit hyllar årets stjärnor på modehimlen. Vinnare koras i 12 kategorier och ett hederpris delas ut. The Lobby är nominerade i en av tre nya kategorier: Årets kreativa kundupplevelse. Övriga finalister i kategorin är & Other Stories på Biblioteksgatan samt Zetterberg.

Marcus Hallberg, presskontakt, 08 – 696 31 13
marcus.hallberg@amffastigheter.se

AMF Fastigheter är ett av Sveriges största fastighetsbolag med 36 kommersiella fastigheter i Stockholm och Sundbyberg. Genom att utveckla och förvalta våra kontor, handelsplatser och kvarteren runtomkring bidrar vi till en levande och attraktiv stad. AMF Fastigheter är ett helägt dotterbolag till pensionsbolaget AMF. Fastighetsportföljen som AMF Fastigheter förvaltar har idag ett marknadsvärde om cirka 65 miljarder kronor. Läs mer på www.amffastigheter.se