EVRYs dotterbolag flyttar till Stockholmsverken

IT-tjänsteföretaget EVRYs dotterbolag NetRelations och Findwise flyttar in i Stockholmsverken. Dessutom kommer EVRY Strategic Design Lab skapa ytor för kreativt samarbete med kunder. Totalt flyttar de in på ca 1400 kvadratmeter i korsningen mellan Rosenlundsgatan och Magnus Ladulåsgatan.

EVRY samlokaliserar sina dotterbolag NetRelations och Findwise till AMF Fastigheters projekt Stockholmsverken på Södermalm. Båda bolagen är flerfaldiga Gasell-vinnare. Findwise är dessutom flerfaldig vinnare av priset Great Place to Work medan NetRelations har blivit utsett till ett Superföretag av Veckans Affärer. Dessutom kommer EVRY Strategic Design Lab skapa ytor för kreativt samarbete med kunder i lokalerna.

• På EVRY skapar vi digitala fördelar för våra kunder. Därför behöver vi en mångfald av kompetenser och människor så att vi verkligen kan hjälpa våra kunder i deras digitala transformation. Ur det perspektivet passar Stockholmsverken våra dotterbolag perfekt. Här får vi ett smart kontor i en inspirerande miljö som verkligen hjälper oss att skapa de bästa förutsättningarna för att rekrytera och behålla talanger, säger Kenneth Karlsson, SVP EVRY Digital Services.

Stockholmsverken är ett av Södermalms klassiska industrikvarter som AMF Fastigheter utvecklar till en ny plats för arbete, möten och umgänge. Totalt utvecklas 23 000 kvadratmeter till arbetsplatser som kan välkomna en bredd av företag och gatuplanen öppnas för restauranger och caféer. Kvarterens innergårdar kommer också att utvecklas och öppnas för allmänheten. I Stockholmsverken kommer de bland annat att ha co-workingföretaget The Park som granne.

• Det är jättekul att så innovativa företag med ett tydligt fokus på att skapa en bra arbetsplats vill utvecklas i Stockholmsverken. Det här ska bli en plats där människor kan växa med sina idéer och vi ser verkligen att dessa snabbväxande företag är med och skapar rätt förutsättningar för det. Tillsammans med Stockholmsverkens platser för arbetsro, umgänge och inspiration skapar vi en plats där människor vill vara, säger Tove Törneman, projektchef för Stockholmsverken, AMF Fastigheter.

Inflytt sker under våren 2019. Tenant & Partner har varit rådgivare åt hyresgästen.

Marcus Hallberg, presskontakt, AMF Fastigheter
marcus.hallberg@amffastigheter.se

AMF Fastigheter är ett av Sveriges största fastighetsbolag med 36 kommersiella fastigheter i Stockholm och Sundbyberg. Genom att utveckla och förvalta våra kontor, handelsplatser och kvarteren runtomkring bidrar vi till en levande och attraktiv stad. AMF Fastigheter är ett helägt dotterbolag till pensionsbolaget AMF. Fastighetsportföljen som AMF Fastigheter förvaltar har idag ett marknadsvärde om cirka 65 miljarder kronor. Läs mer på www.amffastigheter.se