Företagslägenheter i Urban Escape

AMF Fastigheter ingår avtal med Strawberry Living AB avseende del av fastigheten på Regeringsgatan 21. Fastigheten består av 32 små lägenheter fördelade på 1 800 kvm.

Lägenheterna förmedlas av Strawberry Living AB som företagslägenheter. AMF Fastigheter vill med avtalet ytterligare främja den dynamiska företagskulturen inom Urban Escape genom att erbjuda hyresgäster och potentiella hyresgäster en möjlighet till korttidsboende och arbete i Stockholms city.

Marcus Hallberg, presskontakt
marcus.hallberg@amffastigheter.se

Om Urban Escape
Urban Escape är ett pulserande hem för Sveriges främsta tillväxtföretag, handelsplatsen Gallerian och hotellen At Six och Hobo. Beläget i Stockholms hjärta med stadens första takpark, barer och restauranger, konst och kultur, shopping och prisbelönt matscen. Urban Escape ägs och förvaltas av AMF Fastigheter vars vision är att skapa stadsrum där människor vill vara.

AMF Fastigheter är ett av Sveriges största fastighetsbolag med 36 kommersiella fastigheter i Stockholm och Sundbyberg. Genom att utveckla och förvalta våra kontor, handelsplatser och kvarteren runtomkring bidrar vi till en levande och attraktiv stad. AMF Fastigheter är ett helägt dotterbolag till pensionsbolaget AMF. Fastighetsportföljen som AMF Fastigheter förvaltar har idag ett marknadsvärde om cirka 68 miljarder kronor. Läs mer på www.amffastigheter.se