Savills flyttar till ny lokal i MOOD District

Efter 14 år på Sergels torg flyttar Savills vidare inom AMF Fastigheters bestånd till ny lokal i MOOD District.  Den nya adressen från mitten av november blir Regeringsgatan 48 där Savills kommer att hyra kontor ovanför handelsplatsen MOOD Stockholm. De flyttar in på ca 500 kvadratmeter.

– Som ett led i den nya satsningen på Savills verksamhet tar vi nästa steg och flyttar till moderna och ändamålsenliga lokaler i MOOD District. Vi är väldigt glada över att ha hittat en långsiktig lösning inom AMF Fastigheters bestånd, säger Niklas Samuelsson, VD på Savills.

– Vi är väldigt glada att Savills väljer att flytta till MOOD District. Vi tror och hoppas att det kommer bli en naturlig plats att växa på, mitt i kvarterets kreativa puls där handel, mat, möten och ledande bolag blandas, säger Magnus Carlsson, försäljningschef på AMF Fastigheter.

Niklas Samuelsson, VD på Savills

E-post: niklas.samuelsson@savills.se

Marcus Hallberg, presskontakt, AMF Fastigheter
Tel:  08- 600 68 87