Amhult 2; Amhult 2 bygger parkeringshus i Amhult Centrum, etapp II

Pressmeddelande 01/20
2020-02-04

Amhult 2 har beviljats bygglov för parkeringshus i tre våningar i kvarter Radarflyget 206:2 med 5 691 m2 BTA.

Amhult 2 har beviljats bygglov för ett parkeringshus i kvarter Radarflyget 206:2. Bygglovet omfattar en byggnadsarea om 5 691 m2 BTA (byggnadsteknisk area) på tre plan och med totalt 232 parkeringsplatser. Produktionen påbörjas under april månad och beräknas avslutad i september 2020.

Byggnationen utförs som en delad entreprenad i egen regi med VBK som projektledare.

Maria Nord Loft, VD:

”Vi ser mycket positivt på att vi nu får till stånd ett parkeringshus för att kunna erbjuda boende och handelsbesökande i området utökade parkeringsmöjligheter. Närheten till Amhults Resecentrum lockar också många ”pendelparkerare” till området och bidrar till en ökad omsättning i parkeringshuset. Parkeringshuset bidrar också till att vi fortsatt kan uppfylla parkeringsnormen för kommande produktion av hyresbostäder i Amhult Centrum etapp II och ökar områdets attraktionskraft”.

maria@amhult2.se