Amhult 2; Beviljat bygglov för 95 lägenheter i Amhult, etapp II, Torslanda

Pressmeddelande 05/19
2019-04-08

Amhult 2 har beviljats bygglov för sitt planerade projekt Kvarter India, vilket innebär startskottet för 95 lägenheter med upplåtelseformen hyresrätt i Amhult Centrum Torslanda.

Kvarter India är beläget i nordvästra hörnet av Amhult, etapp II och kommer att bestå av 95 lägenheter i två hus. Här kommer främst att finnas lägenheter i storleken 1-3 rok men kvarteret kommer att innehålla allt från små yteffektiva ettor till fyra rums lägenheter. De flesta av lägenheterna får fri och öppen sikt mot om-givningarna, med antingen uteplats eller balkong med garage under byggnaderna med möjlighet för hyresgäster att parkera bilen och ta hiss direkt till sitt våningsplan. Detta är Amhult 2:s sjätte projekt i Amhult Centrum, etapp II.

Maria Nord Loft, VD Amhult 2.

”För några år sedan var Amhult Centrum etapp II inte påbörjat och idag är det ett eftersökt bostadsområde.  . Vi märker ett stort intresse för våra bostäder, oavsett ålder och familjesammansättning. Amhult Centrum har något att erbjuda till alla”.

Upphandling av entreprenaden har påbörjats och beräknas färdigställd första halvåret 2019. Projekteringsstart är planerad till andra halvåret 2019.

Amhult 2 AB (publ)

För ytterligare information kontakta VD Maria Nord Loft, tel. 0709-76 89 97, maria@amhult2.se eller styrelseordförande Eigil Jakobsen, tel. 0709-76 89 00, eller eigil@amhult2.se

För information besök gärna vår hemsida www.amhult2.se