• Amhult 2/

Amhult 2 AB; Optionsavtal för köp av del av fastighet i systerbolag har ytterligare försäkrats genom optionsavtal för köp av aktier

Pressmeddelande 10/23
2023-09-08

Styrelsen i Amhult 2 AB har ytterligare försäkrat det sedan tidigare befintliga optionsavtalet om köp av del av fastigheten Skogen 1:1 som idag ägs av systerbolaget Lysevägens Bostads AB, även kallat ”Skogens gård”, genom att teckna ett optionsavtal för köp av aktierna i systerbolaget.

Ett optionsavtal om att låta Amhult 2 AB köpa den del av fastigheten som blir aktuell vid en eventuellt kommande exploatering har sedan tidigare funnits för bolaget. Nu har styrelsen ytterligare försäkrat denna möjlighet att nyttja det sedan tidigare befintliga optionsavtalet till köp av fastighet, genom ytterligare ett optionsavtal som i stället gäller köp av aktierna i systerbolaget Lysevägens Bostads AB. Detta försäkrar bolaget att Lysevägens Bostads AB vidmakthåller det sedan tidigare befintliga optionsavtalet om köp av fastighet inför eventuell kommande exploatering i framtiden.

Emilie Loft
emilie@amhult2.se