• Amhult 2/

Amhult 2 tecknar entreprenadavtal med Wästbygg AB avseende kvarter Signalflyget och kvarter Stridsflyget

Amhult 2 har tecknat ett entreprenadkontrakt med Wästbygg AB avseende nybyggnation av kvarter Stridsflyget 207:1, en fastighet med hamburgerrestaurang i bottenplan samt kontor och företagshotell i de tre ovanpåliggande våningarna samt kvarter Signalflyget 208:1, 52 bostadslägenheter samt en handelslokal i Amhult Centrum, Torslanda

Projektet inleds omgående och stor vikt läggs vid att skapa en modern och funktionell fastighet där hyresgästen Nordic Service Partner skall driva en hamburgerrestaurang Burger King. Kvarter Stridsflyget kommer även att innehålla lokaler för företagshotell och kontor. Hela fastigheten omfattar ca 1300 m2 och kommer att vara färdigställd maj 2016.

Kvarter Signalflyget omfattar 5300 m2 och här kommer att byggas 53 lägenheter företrädesvis med upplåtelseformen hyresrätt och en handelslokal om ca 400 m2. Kvarteret kommer att vara färdigställd december 2016.

Under kommande 5 års period planeras området att bebyggas etappvis med lokaler för handel samt bostäder.

- Vi är mycket nöjda med att kunna producera en fastighet med hyresrätter centralt beläget i Amhult Centrum. Det kompletterar det fastighetsbestånd Amhult 2 har med kontors- och handelslokaler. Naturligtvis är det också givande att vi kan fortsätta det goda samarbetet vi har med Wästbygg, säger Maria Nord Johannesson, VD Amhult 2.

Eigil Jakobsen, styrelseordförande                          eigil@amhult2.se                           031-92 38 30

Maria Nord Johannesson, VD                                  maria@amhult2.se                       031-92 38 34

Annika Corneliusson, ekonomichef                       annika@amhult2.se                     031-92 38 33

eller Amhult 2:s webbplats www.amhult2.se.

Taggar: