Månadsrapport december, 11 - 2023

Det verkar som att tiden går fortare och fortare ju närmare årets slut vi kommer, december brukar jag ibland kalla för den förlorade månaden då det är så mycket som händer att det är sällan man hinner göra allt man tänkt.

Vår årliga julfrukost vi håller för anställda och några av våra samarbetspartners var mycket uppskattad. I traditionell anda fanns en mandel i gröten och den lyckosamme som hittade mandeln kunde se fram emot en överraskning. Två personer såg att mandeln verkligen lades i gröten. Tiden gick, gröten tog slut, dock utan att någon utropade sig till vinnare, snacka om anti-klimax. Att ingen tog tillfället i akt och felaktigt utropade sig själv till vinnare tar jag och tolkar som att vi lyckas nå en hög nivå av rättfärdighet bland anställda och samarbetspartners, vilket jag tycker vi ska vara stolta över. Den där mandeln kommer nog ingen veta vart den tog vägen, precis som hela den här månaden, men vi hittade ett annat sätt att få ut överraskningen och fick en lycklig vinnare till slut.

Schaktarbetena på kv. Hercules är i princip klara i skrivande stund. Arbetet med bottenplatta och källarväggarna, ett stort arbete med tanke på det stora garage som byggs som bland annat ska husera parkering för ca 99 bilar, kommer fortsätta ett par månader till innan vi först kommer kunna urskilja något ovan jord.

Under månaden har vi också arbetat med förberedelserna för lanseringen av en ny hemsida. Några av er har kanske märkt att vi haft problem med vår nuvarande att ladda upp dokument och bilder, är du en av dem så vill jag börja med att säga att allt vi publicerar finns på Spotlights hemsida före vår hemsida så allt kan du hitta där. Det har varit ett tidskrävande arbete men också väldigt roligt, och vi har jobbat på att få en modern luftig hemsida med större användarvänlighet – både för er besökare och för oss som administrerar den. Vi planerar att lansera i januari, och det kommer inte vara någon skillnad i adress till den nya hemsidan utan den kommer du hitta genom att skriva www.amhult2.se som vanligt. Färgsättningen på hemsidan har inspirerats av färgsättningen på våra hus, och med hjälp av att kunna leka med färger tror jag att alla kommer tycka att det är enklare att hitta på den nya hemsidan.

Vid sidan av arbetet med hemsidan har vi också arbetat med årsredovisningen, vilken detta år kommer ta inspiration från designen av vår nya hemsida och leka mer med färgerna. Ser fram emot när allt är klart och den kommer tillbaka från tryckeriet, det är då vi ser frukten av allt arbete under dessa gråa månader.

Ja, när allt kommer kring så kanske inte december månad försvunnit utan vidare, vi har trots allt lagt ner arbete på både återkommande och tillfälliga arbetsuppgifter. Under året har vi färdigställt kv. Spitfire, påbörjat byggnation av kv. Hercules, och med år 2024 i antåg har vi endast ett kvarter kvar att projektera i Amhult centrum, kv. Utrikesflyget. Nu ser vi fram emot det nya året med lansering av ny hemsida och arbete med det sista kvarteret. Önskar er alla trogna läsare ett Gott nytt år.

Emilie Loft

Emilie Loft