Alliera till allmännyttan

Amido har tecknat avtal med ett allmännyttigt fastighetsbolag i Stockholmsregionen där lägenheter och kontor kopplas till Alliera.

Marknadsinformation: Avtalet är på två år, har ett avtalsvärde på 0,58 MSEK och omfattar hela fastighetsbeståndet med beräknad leverans i början på 2022.

Avtalet låter även fastighetsbolaget använda ”Tagg som tjänst” vilket bedöms minska deras arbetstid med ca femhundra timmar per år utan att det kostar något extra. Införandet av Alliera minskar i regel den administrativa tiden som läggs på passersystem med upp till åttio procent.

- Allmännyttan är en prioriterad kundgrupp för Amido då de representerar en stor del av flerbostäderna på sina orter. Alliera möjliggör här även tjänster som Smart passage och Tagg som tjänst, säger Johnny Berlic, vd på Amido AB.

Strategiskt viktigt blir det även för våra begynnande affärsområden såsom leveranser till paketboxar och lägenheter. Varje ansluten allmännytta innebär i ett svep mängder av hushåll som speditionsbolag snabbt och enkelt kan leverera till, avslutar Johnny Berlic.

Allmännyttan är en prioriterad kundgrupp för Amido då de representerar en stor del av flerbostäderna på sina orter. Alliera möjliggör här även tjänster som Smart passage och Tagg som tjänst.
Johnny Berlic, vd på Amido AB