Amido har rekryterat Head Of Development

Team Amido växer ytterligare och har nu rekryterat Per Åsberg som Head Of Development för att stärka bolaget än mer.

2022 är verkligen Amidos år. I början på året tillsattes viktiga nyckelroller för bolaget, och en ledningsgrupp bildades. Nu blir ledningsgruppen komplett med Per Åberg som intar rollen Head Of Development.

- Per besitter på både kunskap och erfarenhet som kommer rätt i tiden när Amido nu går in i en ny tillväxtfas. Han kompletterar teamet bra och har varit med på tillväxtresor förut. Med Per kommer ökade satsningar, där vi fördjupar samarbeten med passersystemstillverkare och andra parter i det ekosystem som snabbt växt fram, säger Johnny Berlic, VD Amido AB.

Per har gedigen erfarenhet som VP Software Engineering samt CTO. Per kommer till oss från Allevi Group (f.d. Kaustik AB)  där han axlat rollen som CTO. Av hans tidigare kollegor har vi förstått att han kommer vara saknad, för sin kunskap och ledarskapsförmåga, samt förmågan att se individerna inom bolaget.

Varför blev valet Amido?
Den spännande affärsidén och produkterna, med utmaningar och möjligheter, gjorde att Amido blev ett självklart val för Per.

Per intar sin nya roll efter sommaren och vi ser alla fram emot hans start. Varmt välkommen till oss på Amido Per!

5 snabba om Per
Började sin karriär som idrottslärare
Spelar gitarr  och producerar musik inom Electropop
Äter gärna glass
Undviker helst arroganta och självupptagna människor
Lyssnar på jazz och Electropop

Per besitter på både kunskap och erfarenhet som kommer rätt i tiden när Amido nu går in i en ny tillväxtfas. Han kompletterar teamet bra och har varit med på tillväxtresor förut. Med Per kommer ökade satsningar, där vi fördjupar samarbeten med passersystemstillverkare och andra parter i det ekosystem som snabbt växt fram.
Johnny Berlic, VD Amido AB.