Amido i flerårigt avtal värt ca 4 MSEK med svenskt bostadsbolag

Amido AB (publ) (”Bolaget”) har tecknat avtal med ett privatägt, svenskt bostadsbolag inom flerbostadshus. Avtalstiden är fem år och det uppskattade ordervärdet är 4 miljoner SEK.

Avtalet som Amido nu ingår med bostadsbolaget avser passer- och accesshantering till deras fastigheter. Ambitionen är att bostadsbolagets hela bestånd på 150 fastigheter ska anslutas till och administreras från Alliera, vilket är Amidos plattform för passer- och accesshantering, under 2024 eller senast 2025.

– Vi är hedrade av förtroendet från detta fastighetsbolag som ligger i framkant inom digitalisering, och ser samarbetet som ett viktigt steg i Amidos bolagsutveckling och tillväxtresa, säger Patrik Simson, vd Amido.

Denna information är sådan som Amido är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2023-10-31 15:58 CET.

Patrik Simson, vd, patrik.simson@amido.se

Amido erbjuder en plattform för att administrera passersystem, till framför allt fastighetsbolag och offentliga verksamheter i Sverige och Norden. Bolaget grundades 2008, omsätter cirka 30 miljoner SEK, har 32 personer anställda och huvudkontor i Göteborg. Amido AB är marknadsnoterat på Spotlight Stock Market (Ticker: AMIDO). www.amido.se