Amido nu medlem i Säkerhetsbranschen

Amido är ny medlem i Säkerhetsbranschen, Sveriges största organisation för säkerhetsföretag. Medlemskapet är en kvalitetsstämpel för Amido och innebär att bolaget kvalitetsgranskats och certifierats av Säkerhetsbranschen, samtidigt öppnar medlemskapet upp nya affärsmöjligheter. – Det är mycket glädjande att Amido blivit fullvärdig medlem i Säkerhetsbranschen. Målsättningen med medlemskapet är att öka samverkan inom Säkerhetsbranschen där våra lösningar Alliera, Smart passage och Opna kan bidra till trygghet och ökad säkerheten i flera olika sektorer, säger Einar Lindquist, tf. vd på Amido.

Säkerhetsbranschen är en förening med 505 medlemsföretag inom säkerhet, som tillsammans omsätter 57 miljarder kronor per år och har 33 000 medarbetare. En viktig del av Säkerhetsbranschens arbete är att deras kunder ska känna trygghet då de väljer en leverantör som är medlem. Alla nya medlemmar genomgår därför en certifieringsprocess med kvalitetsgranskning.

Säkerhetsbranschen har särskilda krav på etik, kvalitet, kunskap och ansvarsfullt agerande för samtliga medlemmar. Att Amido nu är certifierade ger ännu ett kvitto till både befintliga och potentiella kunder att vi håller hög kvalitet och är en partner att lita på, säger Einar Lindquist.

Einar Lindquist, tf. vd, einar.lindquist@amido.se

Einar Lindquist, tf. VD
einar.lindquist@amido.se

Amido erbjuder en plattform för att administrera passersystem, till framför allt fastighetsbolag och offentliga verksamheter i Sverige och Norden. Bolaget grundades 2008, omsätter cirka 30 miljoner SEK, har 32 personer anställda och huvudkontor i Göteborg.
Amido AB är marknadsnoterat på Spotlight Stock Market (Ticker: AMIDO). www.amido.se