Avarn Security Systems levererar Alliera till Göteborg Energi

Alliera levereras till Göteborg Energi av Avarn som en del i ett större projekt där befintligt system migreras till ett Unison-system.

Marknadsinformation: Detta är kompletternade information till pressrelease som publicerades 2021-07-01.

Göteborg Energi ska uppdatera och uppgradera sina säkerhetssystem och Avarn har vunnit upphandlingen för att genomföra projektet. För att förena det nya och det gamla så kom man fram till att använda Alliera för att brygga systemen, få en enhetlig hantering och säkerhetshöjande automatiseringar.

- Vi är glada att kunna hjälpa Avarn med vår expertis för att vara kittet som får ihop olika system och versioner för att kunden ska få en smidigare, kostnadseffektivare och bättre lösning än om allt bara skulle rivits ut och byts, säger Johnny Berlic, vd på Amido AB.