Ökad prestanda och enklare integrationer i nylanserad version av Alliera

Amido lanserar en rad nya funktioner och förbättringar i den nya versionen av bolagets plattform för digitala behörigheter, Alliera. Uppdateringen 2023.2 innebär bland annat förenklad installation, snabbare sökningar och optimerad import av digitala nycklar.

– Den nya versionen av Alliera är till stor del ett resultat av feedback och input från våra kunder, de nya funktionerna är en direkt respons på deras behov och önskemål, säger Per Åsberg, CTO på Amido.

Einar Lindquist, vd Amido.

Med Amidos digitala plattform, Alliera, kan fastighetsägare dela ut behörigheter oavsett passersystem, lås eller andra elektroniska enheter. Plattformen Alliera kan integrera och dessutom automatisera passersystem, nyckelskåp, fastighetsboxar, tvättbokning, personalhanteringssystem och alla andra system som hanterar behörighet. Den nya versionen innebär förbättringar främst när det kommer till prestanda och integrationer.

– De nya funktionerna innebär förbättringar i hela processen, från driftsättning till integrationer och även den dagliga användningen ute hos kunderna. Vi har effektiviserat installationen, förenklat flera typer av integrationer för att stödja sömlös samverkan med andra system, samt utökat databasindexeringen av operatörernas rättigheter vilket innebär att de kan göra snabbare sökningar i stora databaser, säger Per Åsberg.

– Alliera är bolagets flaggskepp och det finns i vårt DNA att ständigt förbättra och utveckla systemet. Varje fastighet har unika förutsättningar och behov och målsättningen är att Alliera ska tillgodose samtliga, säger Einar Lindquist, vd Amido.

Om Alliera

Alliera är en digital plattform som kan integrera majoriteten av passersystem och andra behörighetssystem som finns på marknaden. Alla förändringar och tillägg, såsom nya taggar eller behörigheter, görs i Alliera som sedan skickar vidare informationen till de integrerade systemen. Därmed kan alla behörigheter hanteras på ett och samma ställe. Alliera har stöd för majoriteten av passersystem, personaldatabasar och fastighetssystem.

Anslutna system i dagsläget:

ARX, Aptus, Axema VAKA, Bravida Integra, Brightec Webman, DinBox, Electrolux, Pacom Unison, RCO, Renz E-line, SIMS NOX, Salto ProAccess (SPACE), Schneider Electric ProAxess, Stanley SSM, Tidomat, Traka Nyckelskåp, Vanderbilt Entro, Vanderbilt Omnis, iLOQ

Läs mer om Alliera

Nya Integrationsmöjligheter i Alliera 2023.2

Einar Lindquist, vd, einar.lindquist@amido.se

Amido erbjuder en plattform för att administrera passersystem, till framför allt fastighetsbolag och offentliga verksamheter i Sverige och Norden. Bolaget grundades 2008, omsätter cirka 30 miljoner SEK, har 32 personer anställda och huvudkontor i Göteborg. Amido AB är marknadsnoterat på Spotlight Stock Market (Ticker: AMIDO). www.amido.se