Sandvikenhus använder ny Vitec integrationen

Amido har utvecklat en integration till fastighetsdatasystemet Vitec som nu körts igång tillsammans med Sandvikenhus.

Integrationen automatiserar flera arbetsmoment som

• hyresgästers namn och telefonnummer uppdateras automatiskt i porttelefonen baserat på när kontraktet anger de ska flytta in.

• När avtal för förråd och garageplatser registreras i Vitec får hyresgästen automatiskt access till dessa.

• Kundtjänst arbetar i Vitec och kan ge hyresgäster nya taggar som automatiskt hamnar i passersystemen med rätt behörigheter.

Med driftsättningen av Vitec-integrationen är nu Sandvikenhus i full drift i Alliera där bland annat entreprenörer och personal hanteras.

- Vårt mål är att hela tiden förenkla och automatisera för våra kunder och med integrationer till fastighetsdatasystem, tagg som tjänst, öppna appar, så närmar vi oss inte bara visionen om det administrationsfria passersystemet utan även att passersystemen börjar generera intäkter, säger Johnny Berlic, vd på Amido AB.

Vitec-integrationen ingår för Amidos Alliera kunder i deras befintliga månadspremie och medför således inte extra kostnader för kunden utöver konfigurationen.

Om Vitec
Vitec är det ledande programvarubolaget inom Vertical Market Software i Norden. Vi utvecklar och levererar standardprogram för olika nischer. Vår tillväxt sker genom förvärv av välskötta programvarubolag.

johnny@amido.se

Amido levererar tjänster som ska förenkla passageadministrationen för fastighetsägare. Genom Bolagets egenutvecklade plattform Alliera kan fastighetsägare digitalt ge behörighet och därmed bestämma vem som ska ha tillgång till en fastighet. I Amidos webbaserade plattform Alliera, kan kunder administrera sina passagesystem, tvättstugebokningar och digitala nyckelskåp. Alliera är integrerad med flera leverantörer för inpassage vilket leder till att kunden enbart behöver använda ett system för sin administration.

Amido är Frihet, Enkelhet och Säkerhet

Vår vision är administrationsfria och öppna passersystem där du får full frihet att välja det som är bäst för varje dörr. Detta gör vi genom vår plattform Alliera som förenar många olika passersystem så de enkelt kan skötas online genom ett gränssnitt – många fabrikat, ett system.

Alliera används av fastighets- och bostadsbolag, kommuner, lärosäten och Regioner samt i industrin.