• Amido/

Stena Fastigheter ansluter sina entreprenörer till Opna för ökad automatisering, säkerhet och kontroll

Stena Fastigheter har tagit ett betydande steg mot ökad säkerhet och smidigare hantering av access genom att ansluta sina ramavtalsentreprenörer till plattformen Opna. Genom Opna administrerar varje entreprenör sina anställdas tillgång till fastigheterna med fastighetsbolagets godkännande, vilket minskar risken för obehörig tillgång och förbättrar den övergripande säkerheten. Detta initiativ visar Stena Fastigheters engagemang för att erbjuda en säker miljö för sina hyresgäster.

"Att ansluta våra entreprenörer till Opna är ett viktigt steg för oss. Inom Stena Fastigheter strävar vi alltid efter att förbättra säkerheten och effektiviteten i våra fastigheter och genom att använda Opna har vi nu en lösning som både vi och våra entreprenörer kan lita på. Vi frigör också mycket tid då vi slipper all administration kring accesshantering för våra entreprenörer. Nu sköter de det själva efter godkännande från oss vilket gör skillnad. Lösningen passar väl in i våra befintliga processer för ramavtalade entreprenörer" säger Kristin Agebjörn, Inköpsansvarig på Stena Fastigheter.

Vi är oerhört glada att Stena Fastigheter valt att fördjupa sitt samarbete med oss och som första fastighetsbolag ansluta sina entreprenörer till tjänsten Opna. Tjänsten gynnar Stena Fastigheter då de slipper all accesshantering för sina entreprenörer samtidigt som även entreprenörerna gynnas då de undviker lägga tid på att ta sig till och från olika kontor för att kvittera ut kort och taggar. Ytterligare en effekt av Opna är att miljön skonas då onödiga bilturer elimineras, vilket givetvis känns väldigt bra.” säger Patrik Simson, VD Amido.

Om Stena Fastigheter

Stena Fastigheter är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag med en omfattande portfölj av bostäder och kommersiella fastigheter. Med fokus på hållbarhet och långsiktiga relationer strävar Stena Fastigheter efter att skapa trivsamma och trygga boende- och arbetsmiljöer för sina hyresgäster.

Om Opna

Opna är en plattform som gör att fastighetsbolag och deras underleverantörer kan vara säkra på att rätt personer har behörighet till rätt dörrar, och ger entreprenörer full kontroll över sina anställdas behörigheter. Varje entreprenör ansvarar för och administrerar sina anställdas behörighet till de fastigheter de ska ha tillgång till, vilket minskar administrationen för fastighetsägaren och ökar säkerheten.

Patrik Simson, vd, patrik.simson@amido.se

Amido erbjuder lösningar för administration och hantering av behörigheter till passersystem, lås och andra elektroniska enheter till fastighetsägare, bostadsbolag, offentlig verksamhet och företag i Sverige och Norden. Bolaget grundades 2008, omsätter cirka 40 MSEK, har 39 medarbetare och huvudkontor i Göteborg. Amido AB är marknadsnoterat på Spotlight Stock Market (Ticker: AMIDO). www.amido.se