Större leverans till skyddsobjekt

Amido förväntas leverera Alliera till en kund med skyddsobjektsklassade anläggningar.

Marknadsinformation: Avtalet sträcker sig över tre år med ett uppskattat avtalsvärde på 1,2 miljoner där den större delen förväntas upparbetas under 2021. För att slutgiltig beställning och leverans skall ske krävs ett godkännande av Säkerhetspolisen vilket hanteras nu.

Kunden ska uppdatera och uppgradera sina säkerhetssystem. För att förena det nya och det gamla så kom man fram till att använda Alliera för att brygga systemen, få en enhetlig hantering och säkerhetshöjande automatiseringar.

Uppföljande pressrelease släpps när godkännanden och avtal signeras.

Informationen är sådan som Amido AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 1 juli 2021 kl 14:15.

johnny@amido.se