Amnode har förvärvat 89.9 % av AM Stacke Group AB

Amnode ägde tidigare 55 % av holdingbolaget AM Stacke Group AB som med sina helägda operativa dotterbolag i Gnosjö utgör ca två tredjedelar av Amnode gruppens operativa verksamhet.

Amnode har kommunicerat att man lagt bud på samtliga utestående aktier i dotterbolaget AM Stacke Group. Budet har till stor del accepterats och Amnode har erhållit bindande teckning av 2 346 150 nya Amnode aktier som genom en apportemission ges ut för att förvärva ytterligare 31 282 aktier i dotterbolaget, varefter Amnode äger totalt 80 531 aktier i AM Stacke Group AB, 89,9%. Minoriteten innehas därmed enbart av nyckelpersoner i ledningen för AM Stacke Group och i de underliggande operativa enheterna. Säljare är i huvudsak Almi Invest Småland och Öarna AB, lokalt management och några mindre externa privata ägarna i AM Stacke Group.

Amnoder emitterar totalt för förvärvet 2 346 150 nya aktier för 3:- aktie, aktiekapitalet ökar därmed med 4 574 993 kronor, överkursen 2 463 457 kronor tillförs överkursfonden. Efter registrering av de nya aktierna kommer Amnode ha totalt 8 294 648 aktier, utspädning blir 28,3 %

Stockholm 2015-04-30

Eventuella Frågor till VD Lars Save, 070 590 18 22, www.Amnode.se

Amnode består efter registreringen av de nya aktierna av ett helägt dotterbolag, SGV Forging AB,

Skultuna, samt ett dotterbolag, 89,9 %, i AM Stacke Group AB, med ett rörelsedrivande helägt dotterbolag, Stacke Mattssons AB, Gnosjö med ett helägt dotterbolag Mattssons Mekaniska AB.

Lars Save 2015-04-30, 070 590 18 22

www.Amnode.se