Amoena deltar i kampen mot cancer

Report this content

Lata dagar på stranden byts mot långa dagar på jobbet, glass och jordgubbar byts mot strikta dieter, sandaler byts mot regntåliga kängor -
nu är det HÖST!
Men hösten kan också betyda positiv förändring - nyheter från Amoena!

Denna höst har vi många nyheter, speciellt anpassade för kvinnor som drabbats av bröstcancer.

• Underkläder för vardag och fest i snygga modeller och läckra färger.
  • Sportlinnen med insydd behådel med fickor att stoppa bröstprotesen i.
  • Underbart sköna nattkläder, även dessa med isydd behådel. Det gör dem  lämpliga för alla kvinnor som behöver litre extra stöd för bysten under natten.

I oktober samlas människor i hela världen runt frågor kring bröstcancer.  Man talar om forskning och framsteg, mediciner och behandlingar. Man berättar om kvinnor som överlevt och hur deras liv ser ut idag. Det är manifestationer och insamlingar.  För Amoena är det självklart att delta i dessa arrangemang, som en förlängning på vårt dagliga arbete att förse kvinnor med bra bröstproteser och underkläder.

Temat för Amonas Rosa Bandet pin i år är: Tyck om och omfamna alla kurvor på din kropp och häng med i alla kurvor som du utsätts för på livets väg. En bröstcancerdiagnos drabbar kvinnor på olika sätt, vi har olika kroppar och olika sätt att bemöta svårigheter. Men vårt budskap är: Du är vacker som du är!

Årets pin är designad av Sara Weingartner, USA, och säljs för 40 kr. Hela summan går till bröstcancerforskningen.

susanne.thornqvist@amoena.com  anna.tillas@amoena.com

Amoenas huvudkontor ligger i Raubling, Tyskland. Med 16 dotterbolag och över 40 återförsäljare är vi verksamma i mer än 60 länder. Amoena sysselsätter cirka 750 personer världen över och är en erkänd marknadsledare inom bröstproteser och underkläder för bröstopererade kvinnor. Amoena produkter finns att få och köpa på sjukhus, ortopedtekniska verkstäder, i underklädesbutiker samt via postorder.

Amoena Sweden AB, kontor och butik på Sveavägen 52 i Stockholm, distribution över hela Sverige

www.amoena.se

Taggar: