ny hemsida!

www.amoena.se

Titta in på vår nya hemsida och se vad vi har att erbjuda.

Vi har ett brett utbud av underkläder, badkläder, sportkläder, scarves, bröstproteser och delproteser.
Suverän passform och komfort, allt skapat för bröstopererade kvinnor.

Amoena Bröstproteser
Amoena är världsledande inom bröstproteser. Vi har ägnat de senaste 30 åren åt forskning och utveckling i nära samarbete med återförsäljare och kunder. Resultatet är innovativa bröstproteser av högsta kvalitet.

Amoena Underkläder
Feminina, moderna och sköna att bära. Amoenas behåar kombinera utseende och komfort med den extra säkerhet som kan behövas efter en bröstoperation.

Amoena Badkläder
Allt från klassiska badmodeller, simbaddräkter,  till mix'n match bikinis. Alla modeller har en isydd behådel med fickor som håller bröstprotesen säkert på plats.

Amoena Active Life
En helt ny serie sport och fritidskläder. Sportlinnen med isydd behå och fickor för bröstprotes eller delprotes.

Amoena scarves
Scarves och mössor som är underbart mjuka och sköna. För kvinnor som tappar håret i samband med cancerbehandling.

Läs mer om detta och mycket mer på www.amoena.se

.

susanne.thornqvist@amoena.com  anna.tillas@amoena.com

Amoenas huvudkontor ligger i Raubling, Tyskland. Med 16 dotterbolag och över 40 återförsäljare är vi verksamma i mer än 60 länder. Amoena sysselsätter cirka 750 personer världen över och är en erkänd marknadsledare inom bröstproteser och underkläder för bröstopererade kvinnor. Amoena produkter finns att få och köpa på sjukhus, ortopedtekniska verkstäder, i underklädesbutiker samt via postorder.

Amoena Sweden AB, kontor och butik på Sveavägen 52 i Stockholm, distribution över hela Sverige

www.amoena.se