• Amuse/

Amuse ger ut samlingskiva från Anti Social Camp – världens största låtskrivarcamp

Anti Social Camp Vol. 1 – UTE 20 MARS

Förhandslyssna här

Varje år i juni samarbetar Amuse med Anti Social Camp i New York, världens största låtskrivarcamp. Tillsammans presenterar de nu albumet Anti Social Camp Vol. 1, den första officiella samlingen av musik skapad på campet, med artister som Kota The Friend, Yonas, TT The Artist, Gomey, Calica och många fler.

Anti Social Camp har anordnats årligen sedan 2021 och äger i år rum den 10-15 juni. Campet samlar över 150 artister under fem dagar för uppemot 100 inspelningssessioner och en fullspäckad kalender med konserter, events och paneler. Tillsammans vill de hylla låtskrivare, skapa nya låtar och återuppliva musikscenen i New York.

Tidigare medverkande artister och låtskrivare inkluderar Nile Rodgers, Moby, Andy Grammer, Kimbra, WALK THE MOON, Grace VanderWaal, X Ambassadors, JP Saxe, Rostam från Vampire Weekend, Rob Thomas, Madison McFerrin, Linda Perry, Kota The Friend, Tenille Arts, Alex Tumay, MICHELLE, Marian Hill, Ant Saunders, CID, Pom Pom Squad och Zach Hood.

Inför årets Anti Social Camp släpps nu ett samlingsalbum med musik skapad under förra årets camp, kurerat av Amuse. Albumet kommer att släppas på alla streamingplattformar i tre faser – den 6 mars, 13 mars, med ett komplett albumsläpp den 20 mars.

– Anti Social Camp Vol. 1’ är vårt första officiella album och för oss bakom campet är det en dröm som går i uppfyllelse. Amuses stöd har varit ovärderligt för att kunna släppa dessa 13 låtar, skapade under 4-timmars-sessioner förra sommaren med människor som var helt främmande för varandra. Med Anti Social Camp vill vi påminna musikbranschen om New Yorks otroliga musikarv och talangpool. Och snart är det dags att sätta igång skapnadet avVolym 2!, säger Danny Ross, grundare av Anti Social Camp.

Ansökan för låtskrivarcampet 2024 är öppen fram till 1 mars. Mer info här.

LÅTLISTA - ANTI SOCIAL CAMP VOL 1 [Förhandslyssna HÄR]

EP 1 (6 Mars)

ICONIC - TT The Artist, BRUX, Stalking Gia

Clay - Calica

Helluva Year - AJ Smith

All My Love - Caroline Byrne

EP 2 (13 Mars)

Superlover - French Horn Rebellion f/t Jordann, Mike Clay

Paper Plane - YONAS

Whatever’s Next - Ky Hollis

Chase Me - INViDA, Gomey

EP 3 (Hela albumet, 20 mars)

bad 4 u - Kota the Friend f/t Calabasas

Smooth Brain - Ernest Brockenberry f/t Malia Civetz and Little Kruta

Wish You The Best - Josh Gray f/t GOMEY

Chasing Love - Raynes f/t Juliana Cervizzi

WOO WOO - Andrea Turk

BILDER FÖR NEDLADDNING

Om Anti Social Camp
Anti Social Camp representerar en unik möjlighet att omdefiniera konceptet för ett låtskrivarcamp. Traditionellt sett är dessa camps en samling av artister, låtskrivare och producenter som samlas med målet att på kort tid skapa ny musik. Vanligtvis är det exklusiva arrangemang planerade av stora skivbolag runt om i världen, vare sig det är en lyxvilla på Bali eller ett slott i södra Frankrike.

I kontrast till detta utgör Anti Social Camp det största låtskrivarcampet i världen och även en festival som kan liknas vid ett SXSW för låtskrivare. Det är gratis att medverka och kreatörer väljs ut genom en noggrann ansökningsprocess som är öppen för alla. Anti Social Camp har blivit omnämnt i The New Yorker, Forbes, Billboard, Variety och Switched On Pop.

About Amuse:
Changing the game since 2017, Amuse is a music company combining custom-built technology for talent discovery with a passion for empowering the independent community. Offering a smooth take on digital music distribution and artist services, Amuse’s team monitors rising hits and catalogs on a global scale to license and develop the platinum selling tracks of tomorrow.

Born out of Stockholm, Sweden, Amuse was founded by music industry executives with a collective vision to redefine artist discovery and label deals. Today, its open music distribution platform caters to hundreds of thousands of artists across the globe, while the Amuse label manages an ever-growing catalog of 5000+ signed tracks from acts such as U.S. indie sensation Vundabar, platinum-selling Yot Club, rising Canadian rap/R&B artist 80purppp and Turkish chill trap powerhouse Serhat Durmus. Amuse has over 60 employees that operate in the USA, UK and the Nordics.

För mer information, kontakta:
Amanda Elefelt, Elefelt PR
amanda@elefelt.com