Amuse presenterar ny Synk-avdelning för licensierad musik

Report this content

Avdelningen leds av Daniel Copleston, tidigare på [PIAS] och Cooking Vinyl Records.

Synkplaceringar kan innebära stora möjligheter för artister genom att skapa nya intäktsströmmar och ökad synlighet. Amuse utökar nu sitt erbjudande mot licenserade independent-artister genom att välkomna Daniel Copleston som Head of Synchronisation.

Amuse erbjuder en modern allt-i-ett-lösning för independent-artister och deras teams. Förutom öppen digital distribution erbjuder man även skräddarsydda dealar för licenserade artister - från finansiering och DSP-optimering till marknadsföring, publishing och nu även synk. Artisterna får en central kontaktperson för samtliga tjänster, och behåller full kontroll över sina masters. Amuses licensierade katalog innehåller över 8 000 inspelningar av 300+ artister, från svenska stjärnor som Y4ska, Elias Abbas och Anis Don Demina till internationella independent-framgångar som Yot Club, Emei och Hotel Ugly.

“Daniel är ett fantastiskt tillskott till teamet”, säger Sean Staranka, Head of Artist Marketing på Amuse. Vi arbetar med en fin katalog med lokala och globala independent-hits, och kan se i realtid hur lyssnare knyter an till dem genom såväl streamingtjänster som sociala medier. Daniels erfarenhet och nätverk kommer, tillsammans med Amuses tillgång till streamingdata, att bidra med stort värde till våra partnerskap.

Copleston blir en del av Amuses London-team och kommer närmast från [PIAS] där han hanterade synkplaceringar för TV, film, videospel och reklam.

“Alla dagens olika kanaler och det innehåll som skapas för dem ger artister fler möjligheter än någonsin att nå nya målgrupper genom synk”, säger Copleston. “Amuses katalog har en enorm potential, och jag ser fram emot att leda deras satsning inom detta område.”

Läs mer om Amuses erbjudande mot licenserade artister här!

För mer information, kontakta:

Sofia Green, Director of Communications

sofia@amuse.io

Amuse erbjuder sömlösa tjänster för den moderna musikbranschen. Bolaget grundades i Stockholm 2015 med en banbrytande syn på streamingerans växande independent- och DIY-sektor. Idag använder hundratusentals artister världen över Amuses öppna musikdistribution, medan bolagets label erbjuder skräddarsydd finansiering och tjänster till en kurerad lista av artister och managements.

Citat

"Daniel är ett fantastiskt tillskott till teamet", säger Sean Staranka, Head of Artist Marketing på Amuse. "Vi arbetar med en fin katalog med lokala och globala independent-hits, och kan se i realtid hur lyssnare knyter an till dem på såväl streamingtjänster som sociala medier. Daniels erfarenhet och nätverk kommer, tillsammans med Amuses tillgång till streamingdata, att bidra med stort värde till våra partnerskap."
Sean Staranka, Head of Artist Marketing