Analog Devices vinner pris för användning av sociala tekniker i onlinecommunity för teknisk support

Analog Devices, Inc.:s (ADI: NASDAQ)  EngineerZone® onlinecommunity för teknisk support tilldelades priset Forrester Groundswell 2013 i kategorin Business-to-Business: Sociala relationer som är en ny kategori inom business-to-business för företag som använder sociala medier och online-kanaler för att öka kundlojalitet och värde.

Det globala forsknings- och rådgivningsföretaget Forrester Research, Inc. tillägnade ADI priset Forrester Groundswell för ADI:s enastående användning av social media för att engagera kunder inom teknisk designsupport. Priset Forrester Groundswell belönar effektiviteten i användningen av sociala tekniker för att uppnå verksamhetsframgång. ADI vann priset i konkurrens med andra kandidater som till exempel en ledande sökmotor på Internet och ett stort globalt nätverksföretag.

"I år såg vi att de smartaste företagen rörde sig förbi "social exceptionalism" och verkligen integrerade sociala program in i bredare marknadsföringsstrategier", sa Forresters VD och huvudanalytiker Nate Elliot. "Vår vinnare år 2013 använde social marketing med bred räckvidd för att medvetandegöra och uppmärksamma; de använde socialt djupgående marknadsföring för att ge stöd åt utforskning och beaktande; och de använde marknadsföring inom sociala relationer för att främja engagemang även efter inköp - vilket bevisade att sociala program kan ge kunder support hela vägen genom dess livscykel". Se en video om ADI:s EngineerZone: http://youtu.be/qDVu49YW2wM

EngineerZone tillhandahåller supportcommunities som täcker ett brett utbud av tekniker och applikationer, inklusive datakonvertering, förstärkare, RF (radiofrekvens) IC, MEMS (mikroelektromekanik) inertiasensorer, gränssnitt och isolering, video-IC, DSP-produkter (digital signalprocessor) med mera.

ADI lanserade sin community EngineerZone för teknisk support under 2009 som en supportplats för "en till många" som förser kunder i hela världen med självbetjäning och kunskap från andra ingenjörer med liknande problem vilka spänner över hela designkedjan av signalbehandling. ADI:s senaste undersökningsdata visade att nästan 85 procent av de ingenjörer som besökte EngineerZone tyckte att den hjälpte dem att skynda på designprocessen.

"EngineerZone ligger i frontlinjen vad gäller designsupport för våra kunder och den levereras av ADI-ingenjörer som är experter inom signalbehandlings-tekniker, produkter och system.  EngineerZone är en mycket viktig del av ett omfattande ekosystem som skapats för att ge support till ADI-kunder vad gäller allt från förfrågningar till prototyp och design", säger Emre Onder, vice president, Analog Devices. "Att få det prestigefyllda priset Forrester Groundswell är en ära och ett erkännande av vad vi anser vara ändamålsenligheten och åtagandet hos EngineerZone, vars medlemskap har ökat med 65 procent bara under det senaste året".

För mer information, vänligen kontakta:

Christina Terfors

Presskontakt för Analog Devices i Sverige

E-post: christina.terfors@prat.se

Bob Olson

Analog Devices, Inc.

Tel: 781-937-1666

E-post: bob.olson@analog.com

Andrew MacLellan

Porter Novelli

Tel: 617-897-8270

E-post: andrew.maclellan@porternovelli.com