Möjlighet att investera i en revolutionerande plattform

TargetEveryone är ett digitalt marknadsföringsbolag som möjliggör för sina kunder att genom en SaaS-plattform effektivisera sin one-to-one digitala marknadsföring. TargetEveryone erbjuder två plattformar som bygger på samma teknik men med olika moduler och gränssnitt. Bolagets unika lösning gör att marknadsförare enkelt kan rikta sig till de kunder som önskas och kommunicera med dem i de kanaler de själva föredrar.

Under tredje kvartalet 2018 har Bolaget etablerat en ny ledning, bland annat VD, som ger en helt annan ledningskapacitet för framtiden. Den nya ledningen har tidigare arbetat inom Bolagets värdekedja, försäljningskanaler och effektiviserat företag mot lönsamhet.

Bolagets VD Torkel Johannessen ger i en intervju med Analyst Group tre anledningar till att investera:

1. Skalbar affärsmodell: TargetEveryone är ett SaaS-företag med förmåga att hantera hög kund- och omsättningsutveckling utan att ytterligare öka kostnadsbasen. Modellen kan skalas upp geografiskt med endast små investeringar.
2. Snabbväxande marknad: Martech-marknaden växer med upp till 30% varje år, och TargetEveryone är starkt positionerade för att delta i denna digitala tillväxt.
3. Högt värderad sektor: Det är inte ovanligt att bolag inom sektorn värderas till P/S-tal 5 eller högre. Historiska uppköp inom sektorn har medfört värderingar motsvarande upp till 15 gånger omsättning.

TargetEveryone lanserade i december SpectrumOne. Vilket är en ny programvara som kombinerar kundkännedom och marknadsinsikt med en helt ny version av Bolagets flerkanaliga distributionslösning. Lösningen är en vändpunkt för Bolaget i och med att SpectrumOne kommer att vara Bolagets primära lösning mot större företag och öppnar för en helt ny prismodell på upp till tio gånger den nuvarande.

Bolaget har en SaaS-baserad affärsmodell med tre intäktsströmmar: Förbrukning, Prenumeration, Konsulttjänster. Inom förbrukning hänförs intäkter från antalet meddelanden, kampanjer, kontakter etc. medans prenumerationsintäkter erhålls av licensavgifter genom deras fyra olika prenumerationsalternativ. Bolaget erbjuder även konsulttjänster för kundanpassade lösningar som täcker marknadsförings- och kommunikationsbehov.

TargetEveryone genomför nu en konvertibelemission för att finansiera vidareutveckling och kommersialisering av plattformen SpectrumOne och därmed stärka Bolagets grund för framtida tillväxt. Bolaget avser även använda emissionslikviden till att finansiera en internationell expansion för att därmed hålla en hög marknadsnärvaro på en marknad med hög tillväxt.

Se Teaser
Se Anmälningssedel