Möjlighet att investera i ett bolag med unik vätgasteknologi på exponentiellt växande marknad

MetaCon är ett internationellt energiteknikbolag med bas i Sverige och Grekland. Metacon har en unik teknologi med fokus på vätgas, där biogas görs om till vätgas. Bolaget kapitaliserar på den växande vätgasmarknaden genom fyra affärsområden där affärsområdena mindre kraftvärmsystem och vätgastankssytem med dotterbolaget Helbio SA utgör den primära verksamheten. Metacons system har utvecklats för att gynna både samhälle, miljö och kund.

Efterfrågan på vätgas estimeras växa starkt som en effekt av politiska beslut att minska fossila bränslen samt ökad medvetenhet och därigenom användning av vätgas. Råmaterialet som används i en vätgasgenerator är vatten vilket medför att produktionsprocessen både är miljövänlig och skalbar.

Metacon bedriver testinstallationer internationellt med globala storföretag. Bolaget har tillsammans med General Electric och Daimler installerat en anläggning i England inom ramen för ett EU projekt, vilket bevisar Metacons teknikhöjd och relevans på marknaden.

VD Carl Christopher Tornblom ger i en intervju med Analyst Group tre anledningar till att investera:

1. Metacon är en bra investering för den som vill exponeras mot vätgasmarknaden, vilket är en etablerad marknad i stark tillväxt.
2. Metacon har en god teknikhöjd och därmed kan teknikrisken anses vara absorberad. Våra lösningar är unika och effektiva och löser ett viktigt samhällsproblem när det kommer till miljöutsläpp. Metacon ser en ökad medvetenhet kring miljöfrågor och det är någonting som politiker runt om i världen idag faktiskt prioriterar att lösa, vilket förväntas driva utveckling och tillväxt.
3. Metacon kan effektivt kapitalisera på den växande marknadstrenden som nu råder genom en lösning som är skalbar. Vår lösning kan producera vätgas lokalt samt enkelt och effektivt integreras i befintlig infrastruktur.

Metacon genomför nu en företrädesemission om ca 35 MSEK före emissionskostnader, vilken är garanterad till 80 procent. Emissionslikviden avses användas till att bl a öka produktionskapaciteten i Helbio samt intensifiera marknadsaktiviteter i Europa och Asien, primärt i Japan där Bolaget ser ett ökat intresse vilket memorandumet för Futamura Chemical Co., Ltd. bevisar.

Information om emissionen
Läs Teaser här