Möjlighet att investera i ett väldiversifierat Life Science-bolag med spetskompetens inom ytnanoteknologi

Cline Scientific är pionjärer inom bioteknik med egna utvecklingsprojekt där huvudmålet är att skapa värde genom banbrytande teknologi inom Life Science. Cline arbetar idag med två huvudprojekt inom cancerdiagnostik och produktion av stamcellsterapier, vilka båda är på väg in i klinisk fas. Clines egenutvecklade och patenterade nanoteknologi är en nyckelkomponent i båda dessa projekt och ska bana väg för bolagets utveckling.

CellRACE
 är bolagets ena projekt och skall möjliggöra en helt ny typ av cellbaserad diagnostik som öppnar för tidig, personanpassad och preventiv behandling mot tumörspridning, s.k. metastasering.

StemCART
 är bolagets andra huvudprojekt, vilket är i samarbete med Sahlgrenska, och som innebär att Cline utvecklar en allogen stamcellterapi i syfte av att kunna självregenerera brosk.

Bolagets nanoteknologi-baserade ytor används utöver detta i ett flertal mindre forskningsprojekt.

Clines VD Patrik Sundh ger i en intervju med Analyst Group tre anledningar till att investera:

1. Cline är idag mycket lågt värderat.
2. Projekt inom mycket stora marknader där värden ligger i mångmiljard storleken.
3. Vi har en skyddad grundteknologi med klara patent i alla stora marknader.

Bolaget har höga förväntningar och nya milstolpar har satts med spännande projekt på väg in i klinisk fas varför Cline nu genomför en företrädesemission för att finansiera nästa steg i företagets strategi.

Se intervju här
Läs mer om bolaget här