Ancora Energispar inbjuder till informationsträffar med anledning av listning på First North

Report this content

Snabbväxande Ancora Energispar, som erbjuder marknaden energibesparande produkter, inbjuder till informationsträffar i Göteborg, Malmö och Stockholm med anledning av att bolaget har ansökt om att upptas till handel på Stockholmsbörsens First North-lista. Första handelsdag i aktien är beräknad till den 15 juni 2007.

Informationsträffar

Malmö Göteborg Stockholm
Torsdag 24 maj kl 17.30 Tisdag 29 maj kl 17.30 Torsdag 31 maj kl 17.30
Rica Hotel, Elite Plaza, Nordic Sea Hotel,
Stortorget 15 Västra Hamngatan 3 Vasaplan 2-4

Anmälan till informationsträffar sker på info@mangold.se

Samtidigt som Ancora Energispar listas på First North erbjuds allmänheten att teckna nyemitterade aktier i bolaget. Ancora är ett kvalificerat energisparbolag med en stark position inom den snabbväxande värme- och energisparmarknaden. Bolaget är inne i en expansiv fas med stark försäljningstillväxt. De fortsatta tillväxtmöjligheterna är betydande – energihushållning är en förutsättning för en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Försäljningen beräknas till 57 mkr under 2007 och resultatet före skatt till 6 mkr.

Ancora har fastställt följande finansiella mål för den kommande treårsperioden:

• Omsättningstillväxt om cirka 100 procent per år.
• Årlig rörelsemarginal om cirka 10 procent.

Villkor i sammandrag

Teckningskurs: 4,00 kr per aktie
Teckningstid: 16 maj – 1 juni 2007
Beräknad likviddag: 11 juni 2007
Beräknad första dag för handel: 15 juni 2007

Prospekt samt anmälningssedel finns att ladda ned på www.ancoraenergispar.se samt www.mangold.se eller ring Mangold Fondkommission AB, tel 08-503 015 50.