ANPR och Peter Enström i strategiskt samarbete

Report this content

ANPR och Peter Enström i strategiskt samarbete IT-entreprenören Peter Enström har knutits till ANPR som rådgivare och strategisk partner för att bidra till utvecklingen av byråns IR- tjänster. Samarbetet syftar till att hjälpa i första hand börsnoterade företag att förbättra sin förmåga att lyfta fram, redovisa och förklara sina immateriella värden, det så kallade intellektuella kapitalet. - Många framgångsrika företag är väldigt dåliga på att förklara vad det är som gör deras framgång uthållig. Enkelt uttryckt så är det det vi vill hjälpa dem att ändra på, säger Jacob Nyberg, VD i ANPR. ANPR satsar allt mer på IR (investor relations) med kunder i första hand bland IT-företag, tjänsteföretag och andra kunskapsföretag. Samarbetet med Peter Enström syftar till att kunna erbjuda kunderna modeller och erfarenhet för att förbättra förmågan att synliggöra det intellektuella kapitalet. Peter Enström har grundat och byggt upp den börsnoterade IT-koncernen TurnIT. Han är idag en av huvudägarna men lämnade nyligen uppdraget som VD och koncernchef. Peter har kanske mer än någon annan svenskt varit en föregångare när det gäller att driva på utvecklingen av både teori och tillämpning inom området redovisning av intellektuellt kapital. För ytterligare information, vänligen kontakta: Jacob Nyberg, VD, Andréasson Nyberg Public Relations AB, 08 - 5058 1003 Eller Peter Enström, 0705 - 74 99 82 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/01/20011101BIT00770/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/01/20011101BIT00770/bit0001.pdf