ÅF förvärvar KOM Industridesign AB

ÅF förvärvar KOM Industridesign AB ÅF växer som designföretag genom förvärv av K O M Industridesign med fyra framgångsrika industridesigners; Kjell Eldered, Olof Hagstrand, Magnus Lindfors samt Erik Verrier. Med ett dussin framgångsrika industridesigners i Stockholm, Göteborg och Köpenhamn tillhör ÅF nu ett av de större industridesignföretagen. K O M Industridesigns kunder finns främst i högteknologibranscher som medicin, data och elektronik. -- "Expansionen inom ÅF när det gäller industridesign kommer att fortsätta och vi har redan idag flera kontakter när det gäller förvärv, samarbeten och anställningar" säger Johnny Rudolf, affärsområdeschef inom produkt- och systemutvecklingsområdet, Industridesign är en betydelsefull del inom integrerad produktutveckling och detta är ett steg i ÅFs ambition att vara en komplett leverantör till våra kunder inom produktutveckling. ÅF har drygt 500 konsulter inom produkt- och systemutveckling. Totalt omfattar koncernen 2500 konsulter inklusive intressebolag. AB ÅNGPANNEFÖRENINGEN Informationsavdelningen ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/22/20010522BIT00110/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/22/20010522BIT00110/bit0002.pdf