ÅF-TÜV Nord får uppdraget att kontrollera Ringhals kärnkraftverk

ÅF-TÜV Nord får uppdraget att kontrollera Ringhals kärnkraftverk Det nybildade bolaget ÅF-TÜV Nord AB har direkt efter starten erhållit ett tvåårskontrakt att svara för all tredjepartskontroll vid bland annat Ringhals kärnkraftsreaktorer. Kontraktet innehåller option på ytterligare ett år. Kontraktet löper från hösten 2002 och bedöms uppgå till storleksordningen 10 miljoner kronor årligen. Det var den 14 augusti som ÅFs dotterbolag ÅF-Kontroll och tyska TÜV Nord bildade ett 50/50-ägt bolag -- ÅF-TÜV Nord AB -- för att bedriva tredjepartskontroll på kärntekniska anläggningar. AB ÅNGPANNEFÖRENINGEN Informationsavdelningen ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/15/20010815BIT00220/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/15/20010815BIT00220/bit0002.pdf